ظروف غذاخوری و پذیرایی شما در خانه , با ما باشید تا 18 روش خلاقانه و جالب برای نگهداری آنها را باهم ببینیم ,

 ظروف شما نیازی به پنهان شدن در کابینت ندارند, بلکه میتوانید با روش های بسیار جدید و مدرنی که در ادامه توضیح میدهیم ,آشپزخانه بسیار زیبا و مدرنی را داشته باشید و همچینین تمامی ظروف از غذاخوری تا سرو و پذیرایی همیشه دم دست باشد.

01-انباری کوچک ظروف برای آپارتمان های کوچک که امروزه رو به افزایش هست

نگهداری ظروف خصوصا در آشپزخانه های امروزی که اکثرا کوچک هستند به چالشی برای بانوان تبدیل شده, نسبت به طراحی آشپزخانه(خصوصا نقشه های بد طراحی) اکثرا نصب قفسه , کابینت میتواند منجر به اشغال فضای زیادی از آشپزخانه بشود , در این نوع آشپزخانه ها پیشنهاد ما تصویر بالا هست صفحه ای مشبک که با قلاب میتوانید ظروف را آویزان کنید این روش حسنی که دارد باعث در دسترس بودن و همچنین اگر در انتخاب ظروف سلیقه به خرج دهید باعث زیبایی بیشتر آشپزخانه میشود. به راحتی با تعدادی قلاب میتونید آنها را آویزان کنید.

02-کابینت یا محل دخیر سازی تو کار

 

این روش مناسب آشپزخانه‌هایی که دارای تو رفتگی و یا طاقچه هستند در کل ناقصی آشپزخانه مناسب ساخت سازه ای مانند تصویر بالا هست , این نوع قفسه مناسب نمایش ظروف , سینی ها , پاسماوری ,بشقاب ها و....  میباشد.

نکته ! حتما پشت طاقچه یا قفسه را با رنگ متضاد ظروف و بشقاب های خود رنگ آمیزی کنید تا مجموعه سرویس های آشپزخانه شما جذاب تر به نظر بیاد.

 

03-Wallpapered Open Shelving (قفسه‌های روزنامه ای)

 

پیشنهاد ایی جهاز به شما عزیزان اگر دارای یک مجموعه ظروف رنگارنگ هستید آنها را در کابینت مخفی نکنید ,این ظروف خودشون به تنهایی میتوانند به زیبایی آشپزخانه شما کمک زیادی کنند ,پس نترسید و با ساخت یک قفسه روزنامه ای مثل تصویر بالا آنها را به نمایش بزارید و دسترسی به آنها را راحتر کنید .

از منطق چیدن منظم بشقاب ها روی هم ,قرار دادن پاسماوری مرتب کنار هم و کاسه و لیوان ها به طوری که در تصویر میبینید استفاده کنید.

برای پشت زمینه قفسه از تصاویر چاپی گرافیکی با کاغذ ضد آب استفاده کنید , ترجیحا تصاویر تکرار شونده باشند.

 

04- محل ذخیره سازی عمودی وسایل آشپزخانه(Pullout Utensil Storage)

 

بهم ریختگی و در دسترس نبودن کشوهای داخلی کابینت را برای همیشه حذف کنید, دسترسی به انواع قاشق چنگال و ظروف ادویه , قهوه ,.... را آسان کنید تنها با دراور کشویی که با چند میله مهار برای نگهداری وسایل داخل آن در نظر گرفته شده همانطور که در تصویر بالا مشخص هست.

نظافت این دراور به مراتب راحت تر و آسان تر هست.

 

05-نگهداری ظروف در قفسه های باز (open shelves)

 

قفسه های باز ,مناسب ظروفی که در روزمره استفاده میشود طراحی شده برای مثال بشقاب‌ها,کاسه‌ها در قفسه های بالا و اقلامی مانند لیوان فنجان ,دستمال‌ها,.... در قفسه‌های پایین قرار دهید.

 

06- نظم دهنده‌های قابل حمل (Portable Flatware )

بانکه‌ها ,قاشق چنگال و ظروف حبوبات را به راحتی در جعبه و یا سبدهای قابل حمل قرار دهید تا بتوانید به راحتی جابجا و تمیز کنید این سبک باعث القاء کردن حس نظم در آشپزخانه میشود مانند تصویر بالا.

 

07-ویترین نمایش ظروف (Dishes On Display)

 

این روش مناسب آشپزخانه‌های جزیره‌ای و اپن میباشد شما میتونید با قرار دادن قفسه‌هایی مانند نصویر بالا ظروف لوکس و زیبا را برای دیزاین منزل و آشپزخانه استفاده نمایید, نکته جالب اینکه با تغییر فصل میتوانید با تغییر ظروف داخل چهره زیباتر و جدیدتری مناسب فصل به آنها بخشید.

حتما از پشت زمینه استفاده کنید , از رنگ های خنثی و یا گرافیکی.

 

08-ذخیره سازی عمودی ظروف

 

فضای باز را در نظر بگیرید ,فاصله قفسه از زمین باعث ایجاد خطای دید و حس باز بودن را به ذهن القا میکند. ظروف شیشه ای و بانکه‌ها را در قفسه کنار یخچال قرار دهید ,کاسه ها ,همزن و ظروف بزرگتر را در فضای بالایی قرار دهید.

 

09-نظم دهنده نیمکتی

فضای ذخیره سازی زیر نیمکت را دست کم نگیرید, خصوصا اگر نیمکت کنار پنجره باشد ,البته در آپارتمان‌های ایران زیاد رواج ندارد, اما در تصویر بالا زیبایی و فضای زیادی را میتوانید داشته باشید.

فضایی برای سبدها ,آبکش , وسایل پلاستیکی که زیبایی چندانی ندارد حتی سرویس پلاسکو تا حدی که جا بشن, حتما درب را لولایی طراحی کنید مانند تصویر.

 

10-نظم دهنده لیوان و ماگ‌های قهوه خوری و فنجان چایی خوری

بریم برای خلق یک آثار هنری در آشپزخانه ,قفسه های سیمی فلزی که با ترکیب زیبای فنجان‌های قهوه و چایی خوری طرح دار یک آثار هنری بسیار زیبا را در منزل شما خلق میکنند.

این روش نظم دهنده برای وسایل پذیرایی نوشیدنی قبلا در فروشگاه‌ها و یا کافه های دنج استفاده میشد .

 

11-نظم دهنده‌های جزیزه‌ای (Island Storage Unit )

یک جزیره ذخیره سازی باز و آزاد که در وسط قرار میگیرد و به راحتی قابل جابجایی و حمل و نقل هست , تخته های برش و سینی های سرو به راحتی در قفسه های بالای این جزیره قرار دهید. سبدها, ظروف یدکی و قابلمه ها و تابه های بزرگ را در زیر ذخیره کنید.

 

12-کشوی نظم دهنده ظروف (Dish Storage Drawers)

کشوهای عمیق و بسیار روان با جداکننده بسیار مناسب برای ظروف تخت و ملحفه و حوله های پارچه‌ای همیشه در دسترس هستند, به نگهدارنده‌ها دقت کنید که میتوانند هنگام باز و بسته شدن از لغزیدن ظروف غذاخوری جلوگیری کنند و خوب این باعث میشه تا شکست و لب پری به صفر برسه.

 

13-نظم دهنده پشت درب کابینت

 

پشت درب کابینت یک صفحه مشکی فوم دار قرار دهید و گیره را مانند شکل رسم کنید حالا میتوانید ابزار آشپزخانه و یا قاشق چنگال را به آن آویزان کنید و چون از فوم استفاده شده هنگام باز و بسته شدن صدا و ضربه به گوش نمیرسد و آسیبی هم به گابینت وارد نمیشود و در نتیجه ظاهر زیباتری هم به داخل کابینت خود بدهید.

14-نظم دهنده ظروف شیشه ای

فضای ذخیره سازی گیلاس‌ها و لیوان ها همانطور که در تصویر بالا مشخص هست با استفاده از شیشه های قفسه بندی سکوریت حس بی وزنی را به آشپزخانه میدهد و در کنار پنچره رسیده به دیوار بسیار مناسب و جذاب میشود, خصوصا زمانی که با کاشی و یا کاغذ دیواری پس زمینه را تغییر دهید.

 

15-نظم دهنده نقره‌ای

چرا اسم نقره در گذشته و البته تعداد کمی در عصر حال از سرویس‌های قاشق چنگال نقره استفاده میکنند و خیلی براشون از اهمیت بالایی برخوردار هست. یک فضای شبکه بندی شده تودرتو و منظم با زیره پارچه ضخیم برای جلوگیری از خط و خش , کشویی که هنگام باز شدن از زیبایی قاشق چنگال لذت خواهید برد و هر قطعه جای مشخص خود را دارند.

 

16-ایده‌های ذخیره سازی با قابلیت جابجایی

 

جعبه های چوبی برای جابجایی موقت ظروف از روی میز به آشپزخانه و بلعکس یا برای سرو صبحانه در محوطه میتواند خیلی کار ساز و مناسب باشد,حتما محفظه ای برای نگهداری قاشق چنگال و کارد در نظر بگیرید.

 

17-ایستگاه صبحانه خوری کشویی

یک کشوی کابینت را به ظروف و سوریس های صبحانه خوری اختصاص دهید و حتما در کنار یخچال قرار دهید تا با یک قدم به مربا و شیر برسید .

ظروف صبحانه خوری را در این فضا قرار دهید و از این پس هرچیزی که مربوط به صبحانه هست از قاشق مرباخوری گرفته تا فرنچ پرس را در این نظم دهنده قرار دهید.

 

18-درب های قابلمه و ظروف

 

هنگام جستجوی درب ظروف آشپزی از درگیری جلوگیری کنید. کشوهای کابینت پایه را با تخته میخ بپوشانید، سپس رولپلاک های چوبی را وارد کنید تا درب ها را صاف و آماده نگه دارید. نگهداری درب ها به صورت عمودی به جای افقی به شما این امکان را می دهد که به سرعت درب مورد نیاز خود را بدون ایجاد اختلال در بقیه آن ها بگیرید.