برند لومینارک یکی از برندهای موفق فرانسوی می باشد که نزدیک به 100 سال حضور موفقی را در بازار داشته است مقاومت این ظروف در برابرگرما و سرما بسیار زیاد است برای شست و شوی ظروف می توانیم از ماشین ظرفشویی استفاده کنید بدون این که از بابت رنگ پریدگی و از بین رفتن نقش و نگار آن نگرانی داشته باشید.

برند لومینارک یکی از برند های برتر جهان می باشد این برند با معرفی ظروف آرکوپال فرانسه ابتدا درهمین کشور سپس در تمام دنیا توانست جایگاه ویژه ای کسب کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد ظروف لومینارک، که آن را از سایر برندها متمایز می کند دوام و مقاومت چندین برابری این ظروف نسبت با ظروف چینی می باشد.

تاریخچه لومینارک فرانسه

برند لومینارک اولین بار به عنوان برند شیشه های عینک معرفی شد با گذشت زمان این شرکت محصولات خود را گسترش داد و به علت بازار خوب ظروف منزل به طور کل تولید شیشه های عینک را کنار گذاشت و ظروف شیشه ای مقاوم در برابر شکستگی، ترک خوردگی و ... تولید کرد علاوه بر این ظروف تولیدی لومینارک دارای ظرافت زیادی می باشد. این ظروف از مصالح مختلفی مانند شیشه آنیل، اوپال، زنیکس و ... ساخته می شود. تولید محصولات لومینارک گسترش پیدا کرد تا اندازه ای که امروزه انواع لیوان، ظروف و سرویس غذاخوری با کاربرد های مختلف را ارائه می دهد. برای طراحی این ظروف از جوهرهای طبیعی استفاده می شود و این ظروف در در مقابل ماشین ظرفشویی بسیار مقاوم هستند و رنگ و طرح آن ها با شست و شوی مکرر از بین نمی رود. ظروف لومینارک در برابر حرارت ماکروفر و گرما از مقاومت خوبی برخوردار می باشند. ظروف لومینارک از سازمان های معتبر فرانسه مجوزهای خود را دریافت کرده و هرساله عناوینی را در بازارهای جهانی کسب می کند.

آرکوروک لومینارک

پنج سال بعد از معرفی برند لومینارک در بازارهای جهانی، این شرکت تصمیم گرفت ظروف آرکوروک را با هدف نوعی ظروف اختصاصی برای رستوران ها و هتل ها به بازار عرضه کند این ظروف از مواد شیشه ای ساخته می شوند. آرکوروک نیز تمام قابلیت های لومینارک که مقاومت در برابر مواد شوینده ی ماشین ظرفشویی و حرارت ماکروفر می باشد را دارند. برخی از محصولات آرکوروک به علت نوع خاص طراحی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و در بسیاری از کشورها فقط از آن ظروف خاص استفاده می شود به عنوان مثال لیوان قهوه در کافی شاپ های استرالیا کاربرد فراوانی دارد.

محصول زنیکس لومینارک

زنیکس نیز یک ماده شیشه ای می باشد که توسط لومینارک برای تولید انواع محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ این محصول استخوانی می باشد و برای تولید محصولات آرکوروک، سومیلارک و ... به کار می رود.  این محصول مقاومت بالایی در مقابل شوک های الکتریکی دارد و از این حیث نسبت به سایر ظروف موجود در بازار برتری دارد. همه ظروف در اثر استفاده ی مکرر و نادرست ممکن است دچار خط و خش شوند اما ظروف شرکت لومینارک در برابر این اثرات مقاومت بالایی دارد.

لومینارک اصل

همان طور که گفته شد لومینارک برند معتبری می باشد و شعب معتبری در چندین کشور جهان دارد و محصولات خود را به اقصی نقاط دنیا صادر می کند. به همین جهت بسیاری از شرکت ها از اعتبار این برند استفاده می کنند و محصولات فیک خود را شبیه به این برند می سازند اما با کیفیت بسیار پایین تر از نمونه ی اصل آن، از این رو برای تشخیص اصل بودن این ظروف فرانسوی باید به چند نکته توجه داشته باشید. به هنگام خرید ظروف حتما به پشت محصول نگاه کنید در تمامی تولیدات این شرکت فرانسوی نام آرک حک شده است و چنان چه این حروف در پشت ظروف مد نظر شما قرار نداشت از خرید آن صرف نظر کنید. جعبه ی بسته بندی این برند فرانسوی بسیار شکیل و زیبا می باشد مقوای جعبه بسیار قوی و با ضخامت بالایی تولید می شود و بر روی جعبه نیز حروف آرک هک می شود روی جعبه برچسبی زده می شود که نشان دهنده ی مقاومت بالای ظروف در شرایط مختلف می باشد. به نحوه نگارش Luminarc دقت کنید حروف باید کامل نوشته شود به جای حرف u حرف o قرار نگرفته باشد. محصولات لومینارک ضخامت و وزن کمی دارد در صورتی که آن را در دست خود بگیرید متوجه خواهید شد.

کیفیت لومینارک اصل

یکی از نکاتی که سبب محبوبیت بالای محصولات لومینارک شده است دقت و آزمایشات مکرر کارخانه ی تولید کننده با انواع ابزارهای مختلف بر روی این ظروف می باشد البته ناگفته نماند که محصولات در خط تولید نیز به طور مستمر مورد آزمایش قرار می گیرند تا هیچ محصولی با کیفیت پایین در اختیار مشتری قرار نگیرد. در روند تولید ظروف لومینارک آن ها را ابتدا در درجه حرارت بالا در کوره قرار می دهند سپس بلافاصله سرد می کنند بدین ترتیب مقاومت ظروف در برابر شرایط و موقعیت های گوناگون تا میزان زیادی افزایش پیدا می کند. یکی از آزمایشاتی که بر روی لیوان ها انجام می شود تست شوک لبه های لیوان می باشد با این آزمایش میزان مقاومت لبه های لیوان در اثر ضربه مشخص می شود. با استفاده از میله ای که از مرمر ساخته شده است این آزمایش انجام می گیرد. مقاومت ظروف برند لومینارک تا اندازه ای می باشد که شما می توانید به محض خارج کردن ظرف از یخچال آن را داخل ماکروفر قرار دهید تا گرم شود و از بابت شکستگی ظرف خیالتان راحت باشد.

 


مقاومت ظروف لومینارک در ماشین ظرفشویی
براساس آزمایشاتی که بر روی ظروف لومینارک انجام گرفته شده این ظروف در مقابل انواع مایع، پودر، قرص ماشین ظرفشویی با خاصیت لکه بری بالا بسیار مقاوم هستند و رنگ، طرح و نقش آن ها از بین نمی رود. برای آزمایش مقاومت ظروف در ماشین ظرفشویی در یکی از سالن های آزمایش چندین ماشین ظرفشویی قرار داده می شود و با انواع شوینده میزان مقاومت ظروف تست می شود آزمایشات انجام گرفته در لابراتوار این شرکت بسیار سنگین تر از استفاده ی روزمره از ظروف می باشد.


نحوه ی تشخیص لیوان لومینارک اصل
تمام لیوان های شیشه ای لومینارک از مواد شیشه ای مستحکم و مقاوم ساخته شده اند برای آزمایش میزان مقاومت لیوان های شیشه ای از تست میله ای پاندولی استفاده می شود برای تشخیص اصل بودن کالا حتما به وزن، ضخامت و نام آرک پشت لیوان توجه کنید. شرکت آرک اینترنشنال برای این که بتواند نظر تمام مشتریان خود را برای خرید محصولات این شرکت جذب کند همواره از ایده های نو و خلاقانه استقبال می کند و طراحان زیادی متناسب با سلایق گوناگون طرح ها و نقش های متنوعی را ارائه می دهند.