در این مقاله به انواع برندهای اپال ایرانی و تفاوت های آنها میپزدازیم تا هنگام خرید مشتریان عزیز دچار سردرگمی و تردید در انتخاب های خود نشوند پس باهم شروع میکنیم.

انواع برندهای سرویس غذاخوری اپال بر اساس کارخانه های تولید کننده :

 

اپال مقصود : کارخانه مقصود با بیش از چند دهه در تولید ظروف غذاخوری اپال یکی از پیشگامان در این زمینه میباشد, که سالها به تولید این محصول پرداخته است البته باید به این نکته اشاره کرد که این کارخانه چندین زیر مجموعه نیز دارد که به تولید و ساخت محصولات دیگری همچون کیف و شیرینی نیز میپردازد ولی ما اینجا به بررسی ظروف اپال این مجموعه میپردازیم .

مکان فیزیکی کارخانه واقع در شهر مشهد میباشد.

مجموعه مقصود با مدیریت آقای ایمانی سال ها پیش با اشتفادع از متخصصین خارجی شروع به ساخت این کارخانه میکند , نحوه کار خط تولید تقریبا اتوماتیک هست و در هر دقیقه ده ها قطعه تولید میشود و کارگرانی با بررسی سلامت این کالاها به کنترل کیفیت میپردازند

اپال های کارخانه مقصود از نظر کیفیت :

محصولات این کارخانه دارای درجه بندی کیفیتی نمیباشد و اصوالا دارای کیفیت های معمولی و قابل قبولی هستند ولی یک مقدار از لحاظ قالب دارای خطاهای چند میلیمتری هست که اگر خیلی حساس نباشید قابل چشم پوشی هست

مارک ها و برندهای اپال مقصود :

آیروپال : از قدیمی ترین برندهای مقصود هست که چند سال پیش با تبلیغات تلویزیونی نیز توانست جانی دوباره به این برند بدهد که در منطقه اپال های ارزان قرار دارد, از نظر قالب و شکل هندسی این محصول عبارتنداز : کنگره , مربع , گرد, بیضی. قابلیت ماکرو و ماشین نیز جزو مزایای این محصول میباشد.

پرفروش ترین قالب این محصول 25 پارچه کنگره میباشد برای مثال : رکسانا,استیما, مارال,صنم,توماس و آرتیمان.

 

 

 

 

 

فرانسوا : که گاها با فرانسه اشتباه گرفته میشود این برند به سفارش یکی از تجار توسط کارخانه مقصود تولید شد و برای اولین بار چندین سال پیش توانست بیشترین تنوع طرح چاپ شده روی ظروف را در ایران ارائه دهد ولی یکی از مشکلات این برند دفورم بودن بعضی از اقلام سرویس بود که البته سعی شد تا حدودی رفع شود و در حال حاضر یک مقدار از تب و تاب روزهای اول این برند کم شده و در کل میتوان گفت برند متوسطی بوده و در قالب های گرد و مربع عرضه میشود و به صورت محدود بیضی نیز تولید شد.

طرح هایی که در برند فرانسوا مورد استقبال قرار گرفت مدل هایی بودن که دارای حاشیه هایی گل دار بودند.

از طرح های پرفروش این محصول میتوان به  اما صورتی و بنفش و ریحانا صورتی و قیروزه, پرشیا بنفش و.....

 

 

داماس : این برند مقصود در چند سال اخیر در بازار ارائه شد و توانست با طرح های لب طلایی و فیور صورتی و سناتور جایی در بازار برای خود کسب کند,

قابلیت ماکرو و ماشین ظرفشویی نیز از مزایای این برند میباشد.

 

 

دسینی : برندی محبوب و معروف از محصولات مقصود که دارای کیفیت بالاتری نسبت به رقبای خود هست و چندین دهه مورد توجه مشتریان عزیز قرار گرفته و توانسته با قالب نیلوفری خود فروش بسیار بالایی را به خود اختصاص بده البته از نظر گل های طراحی شده روی ظروف نسبت به رقبای خود در کارخانه مقصود دارای کیفیت بالاتری هست و همیشه سعی در طراحی و تولید گل های زیبا و فانتزی کرده است , و از پرفروش ترین طرح های این برند میتوان به لورنزا در رنگ های بنفش و قرمز , سیلویا, آدلاید و شارلوت در رنگ های صورتی و نقره ای پرداخت.

قابلیت ماکرو و ماشین ظرفشویی نیز از مزایای این برند میباشد.

 

 

 

برندهای دیگر کارخانه تولیدی سرویس های غذاخوری اپال مقصود عبارتنداز :

دینو, مورانا , کوئین , بلانکا , اورینسه , هامز و لئون اپال پرداخت, نکته قابل توجه در مورد این برندها این هست که تمامی برندهای گفته شده به غیر از دسینی  از نظر کیفیت همرده بوده و گاها طرح های مشابه یکدیگر را تولید میکنند پس اگر قصد خرید محصولات اپال مقصود را دارید تفاوت چندانی بین مارک ها و برندها میست به جز دسینی که دارای رده بالاتری از کیفیت میباشد.

 

صادرات کارخانه مقصود :

اطلاعاتی که از صادرات این کارخانه در دست ما میباشد بیشتر مشتریان خارج از ایران این برند کشورهایی نظیر : روسیه , قزاقستان ,,.... میباشد.

 

کارخانه پارس اپال

 

کارخانه پارس اپال دارای چندین دهه به تولید تخصصی و تک محصولی اپال پرداخته است و توسط برادران عسگری اداره میشود , این کارخانه تقریبا بیست سال پیش با چالش هایی از نظیر تحمل شوک حرارتی مواجه بود که توانست سربلند از این مشکل بیرون بیایید و اکنون تبدیل به یکی از باکیفیت ترین ظروف غذاخوری در ایران شده و برای کسانی که وسواس زیادی در انتخاب سرویس غذاخوری دارند انتخاب بسیار مناسبی هست .

مکان فیزیکی این کارخانه واقع در شهر کاشان هست و چند صد نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

 

تک برند پارس اپال و انواع قالب های این محصول :

 اشکال هندسی این ظروف عبارتنداز : گرد , مربع , بیضی , گرد کنگره قالب P(پی)

 این محصول دارای زیبایی و ظرافت جذابی هست که تونسته یک سرو گردن از مقصود بالاتر باشه ولی از نقاط ضعف این برند تنوع پایین طرح ها نسبت به کارخانه مقصود میباشد .

از نظر تعداد پارچه در کارتن 28 پارچه میباشد که باز هم نسبت به رغیب خود تنوع پایین تری را دارد.

در کل پارس اپال تمرکز خود را روی صادرات و کیفیت محصولات خود قرار داده تا بتواند اشکال هندسی دقیق تر و زیباتر و ظریف تری را ارائه دهد.

اقلام تکمیلی این کارخانه عبارتنداز :

فنجان اپال , سرویس کودک

قابلیت استفاده در ماکرو و ماشین ظرفشویی از مزایا این برند میباشد.

در مورد طرح های پرفروش پارس اپال میتوان به کدهای 227 , 229 , 400 , 921 پرداخت در اینجا میبینم که این کارخانه محصولات خود را بیشتر با کد و ارقام معرفی میکند.

 

 

صادرات کارخانه پارس اپال :

کشورهایی نظیر کانادا در لیست صادرات این محصول خیلی به چشم میاد البته کشورهایی نظیر سوریه , روسیه ,....  از این برند استقبال میکنند.

 

برند گلدن اپال :

برندی تازه وارد ولی پرقدرت در چه از نظر زیبایی و چه از نظر کیفیت توانست خیلی زود به رقابت با برند قدیمی و بزرگ لومینارک فرانسه برود و در قالب دیوالی فرانسه به شباهت بالایی بین این دو برند میرسیم که البته لومینارک فرانسه چند پله بالاتر از این محصول هست اما گلدن اپال خیلی خوب توانست با رقبای چندین ساله خود رقابت کند و سهمی از بازار را به خود ارائه دهد , استفاده از نیروی متخصص پویا و جوان و مشاوران اروپایی این مجموعه را در کوتاه ترین زمان به جایگاه بالایی در بین مردم رساند.

 

برای مشتریانی که به دنیال کیفیت بالا و طرح های مدرن و جدید چه از نظر قالب و شکل هندسی و چه از نظر طرح هستند بهترین گزینه گلدن اپال میباشد.

در جمع بندی کلی میتوان رتبه یک در ایران را به برند گلدن اپال داد.

قابلیت ماکرو و ماشین و آنتی شوک بودن از مزایا این برند میباشد.

 

از طرح های پرفروش این محصول میتوان به طرح های : ماربل , کهکشان , بهار , ترمه در رنگ های صورتی و طوسی و خردلی پرداخت.