سلام درود همراهان همیشگی ایی جهاز در این مقاله به بررسی انواع کلمن میپردازیم و تفاوت ها و کاربردهای این محصول را بررسی میکنیم با سپاس از همراهی شما عزیزان

کلمن از دیرباز و برای خنک نگهداشتن مواد غذایی کاربرد بسیار در کشور ایران داشته , از جعبه های یونولیتی که یادآور خاطرات نوستالوژی برای مردم کشور عزیزم ایران هست تا در سفرهای خانوادگی و دسته جمعی برای مواد غذایی استفاده میشده.

 

 

در سال های نه چندان دور که یاداور خاطرات دهه 50 و 60 هست کلمن های پلاستیکی در روزهای گرم تابستانی برای خنک نگهداشتن آب بهمراه یک یا چند قطعه یخ قالبی که عموما از لیوان های روحی فلزی در جایخی های کوچک یخچال ها برای درست کردن یخ استفاده میشد و در این کلمن ها ریخته میشد که دارای درب های پیچی بزرگ و رنگ های شاد بودن و قالبا هم دارای یک شیر پیچی و یا فشاری برای خروج مایع داخل خود بودن ,بدنه پلاستیکی دولایه که لایه میانی از هواد پر شده بود میتوانست چند ساعتی آب را خنک نگهدارد و همچنین از باز کردن مکرر درب یخچال برای نوشیدن آب جلوگیری میکرد.

این کلمن ها سال ها همراه ما بودن و خاطرات خوشی را قالبا برای ما به ارمغان می آوردند, با گذشت زمان و رسیدن به سال های اخیر کلمن ها از حالت نگهدارنده سرمای مایعات به محصولی برای سرو در مهمانی ها تبدیل شدند و همین امر باعث شد تا شکل و ظاهری شکیل پیدا کنند البته ناگفته نماند که غربی ها در مهمانی های خود از وسایلی که شبیه کلمن های ما بود ولی بلور و یا فلزی بود برای سرو انواع کوکتل ها در مهمانی های خود بهره میبرند و در اصل این کلمن های مدرن چون یادآوری گذشته برای ما هستند این نام را در ایران به خود گرفته اند در ادامه مقاله به بررسی فرهنگ و نحوه استفاده کلمن های شیشه ای در خارج از ایران میپردازیم با ما همراه باشید.

 

از پیشرفت این کلمن های پلاستیکی میتوان به درب بالای آنها اشاره کرد که بعداز سال های درب های بزرگ شد تا راحت یخ را به داخلش بریزند و بتوانند بشورند و البته جای سوال هست که چرا از روز اول این کار را نمیکردن.

 

What is beverage dispenser meaning?

 جمله بالا به معنی توزیع کننده یا پخش کننده نوشیدنی هست که چند نوع آب میوه را اصولا باهم ترکیب میکنند و  به عنوان یک نوشیدنی آماده سرو میکنند.

در مهمانی ها و پارتی از این نوع ظروف سرو استفاده میشود که چند سالی هست در ایران نیز مرسوم شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

مزایای کلمن های شیشه ای :

نمای زیبای نوشیدنی در داخل کلمن مشخص هست و شما میتوانبد با افزودن چند تیکه میوه زیبایی صد چندانی به میز بار مهمانی خود دهید.

دسترسی راحت مهمانها به نوشیدنی و کم کردن زحمت برای پخش کردن نوشیدنی بین مهمان ها.

چهارفصل بودن این محصول که در زمستان میتوان برای شیرکاکائو و یا نوشیدنی های گرم مورد استفاده قرار بگیرد.

معایب کلمن های شیشه ای :

مراقبت بیشتر هنگام شستشو به علت بلور بودن (دقت در زمان خرید که بلور و یا شیشه کلمن از مقاومت خوبی برخوردار باشد)

حفظ دمای کم به علت نداشتن عایق توانایی حفظ دما چه گرما و سرما را ندارد.

 

توجه هنگام خرید :

مدل های فیک بیشمار با قیمت پایین و کیفیت نامناسب که اکثرا از آبکاری و یا چوب بی کیفیت و بلور کدر و پرحباب تولید شده است.

این محصول زیبایی خود را با کیفیت متریال خوب میتواند حفظ کند ولی متاسفانه شاهد هستیم که از کیفیت کاسته شده برای مثال شیرهای مدل های بی کیفیت دارای آبندی مناسب نیستند و در استفاده شروع به قطره چکان شدن میکنند, و یا بلور بسیار ضعیف و حباب دار آن ها باعث میشود زیبایی کار کم شده و در کل از خرید ناراضی شوید اما ما در ایی جهاز تمام سعی خود را بر این گذاشتیم که فقط از محصولات با کیفیت استفاده کنیم.

مدل های جدید کلمن های شیشه ای :

مدل های به روز ترکیبی از فلزهای طرح دار مانند آناناس ,گوزن و.... میباشند که به صورت ترکیب بلور و فلز از جدیدترین مدها تا به این لحظه که این مقاله در حال نوشتن هست میباشند و دیزاین بسیار شیک و باشکوه ای را به میزهای مهمانی میبخشند و البته رستورانها و کافه ها همیشه پیش گام در این زمینه ها میباشند و از برندهای معتبر در این زمینه میتوان به مپکو اشاره کرد که همیشه پیشتاز در کیفیت و به روز بودن محصولات خود هست.

سایز های مختلف از لحاظ گنجایش شامل 2 و 3 و 6 لیتر هستند.

کلمن های سرامیکی :

این مدل نیز چند سالی هست در سایت ایی جهاز موجود شده است زیبایی خاص خودشون را دارن ولی ضعف آنها گنجایش پایین هست چون سرامیک را نمیتونن زیاد حجیم کنن.

 

کلمن های چوبی :

چند مدلی کلمن های چوبی که داخل آنها پلاستیک هست نیز در سایت موجود هست که دارای حجم بالاتر و از مزایای آن میتوان به نگهداشتن دما اشاره کرد البته نه مثل فلاکس ولی از کلمن های شیشه ای بهتر هستن در این زمینه و زیبایی و دیزاین خاص خودشون را دارن

 

پیشنهاد ایی جهاز :

شما مشتری عزیز بسته به نوع استفاده خود از کلمن های شیشه ای تا چوبی میتوانید از مشاوره رایگان شرکت ایی جهاز برای خرید خود استفاده کنید تا در نهایت بتوانید خرید با رضایت کامل را داشته باشید.