ظروف چینی در میان انواع ظرف ها، از پر کاربردترین ظروف به شمار می رود. علاوه بر کاربرد بالا می توان به اهمیت این ظروف از نظر بهداشتی نیز اشاره کرد. در میان انواع برندهای چینی، می توان به چینی پردیس اشاره کرد. پردیس از مهم ترین برندهای چینی کشور محسوب می شود که محصولاتی باکیفیت، زیبا و متنوع را تولید می کند.

بسیاری بر این عقیده اند که یکی از مناسب ترین و سالم ترین ظروف برای غذا خوردن، ظروف چینی می باشد. در کنار اهمیت و نقش ظروف چینی در سلامتی، می توان به زیبایی و تنوع این محصولات نیز اشاره کرد. چینی پردیس کاشان یکی از مهم ترین و معتبرترین برندهای ظروف و سرویس چینی می باشد. ما در این مقاله توضیحاتی را درباره ی این برند و محصولات متنوع آن ارائه خواهیم کرد.
 

نگاهی به ظروف چینی و تولید ظروف چینی
ساخت و تولید ظروف چینی را می توان در 16 مرحله خلاصه کرد. این مراحل به اختصار عبارتند از: آماده کردن مواد اولیه، آماده نمودن دوغاب، ریخته گری، خشک کردن، مرحله ی قالب سازی، پخت بیسکوئیت، لعاب زنی، مرحله ی ساخت دوغاب، فیلتر پرس، مرحله اکسترود کردن، فرم دهی پرس، پخت لعاب، دکورزنی، پخت لعاب، درجه بندی و مرحله ی بسته بندی.
ظروف چینی از آن دست ظروفی محسوب می شود که از قدیم الایام در خانه ی ایرانی ها بوده، هست و خواهد بود. در بخشی از نوستالژی های ما نیز این ظروف حضور دارند. ماندگاری و حضور پر رنگ ظرف و ظروف چینی در خانه ها نشان دهنده ی کیفیت و دوام بالای این محصولات است. به بیان دیگر ظروف چینی سال های سال است که امتحان خود را پس داده است. اما در این میان نکته ای مهم وجود دارد و آن نکته هم این است که کیفیت همه ی ظروف چینی شبیه هم نیست و علاوه بر این، ظروف چینی برندهای گوناگون از نظر طرح و نقش و زیبایی، یکسان نیستند. 

چینی پردیس

یکی از معتبرترین برندهای تولید ظروف چینی، چینی پردیس کاشان می باشد. پردیس در بیش از سه دهه فعالیت نشان داده است که همواره به دنبال ارتقای کیفیت و زیبایی محصولاتش بوده است. این برند بارها تأکید کرده است که برای خواست و سلیقه ی مشتریان اهمیت بسیار زیادی قائل است و این اهمیت را در کیفیت، زیبایی، تنوع و قیمت منصفانه ی محصولات نشان داده است. چینی پردیس در طی سال های طولانی فعالیت خود، علاوه بر عرضه ی محصولات در بازار داخلی، در بازارهای بین المللی نیز حضور گسترده و درخشانی داشته است. لازم به ذکر است که چینی پردیس کاشان هم در زمینه ی تولید ظروف چینی خانگی فعال می باشد و هم ظروف چینی هتلی تولید می کند. 
طراحی هنرمندانه و چشم نواز محصولات چینی پردیس، پاسخگوی انواع سلیقه ها می باشد. این محصولات هم متناسب با سلیقه ی مدرن است و هم مورد توجه کلاسیک پسندان قرار می گیرد. حال که صحبت از تنوع و زیبایی محصولات چینی پردیس شد، خوب است چشم و دلمان را به تماشا و آشنایی بیشتر با انواع قالب های این محصولات خوش نقش و نگار روشن کنیم. 

سرویس چینی الگانس

ویژگی مهم و چشم نواز سرویس چینی الگانس حاشیه ی دالبری آن است. این حاشیه هم یک نوع سادگی را در خود دارد و هم هلال های کوچکش جلوه ای زیبا و کلاسیک به آن بخشیده است. سرویس چینی الگانس از آن قالب هایی است که به دلیل سبک زیبا و کلاسیک هیچ گاه از مد نمی افتد. پر فروش بودن این محصول هم نشان می دهد که یکی از پرطرفدارترین و خاص ترین محصولات چینی پردیس به شمار می رود.

سرویس چینی پاریس

در سطرهای پیشین به تنوع محصولات چینی پردیس اشاره کردیم و گفتیم که محصولات این برند، انواع سلیقه ها را پوشش می دهند. هر چقدر که سرویس چینی الگانس باب میل و سلیقه ی کلاسیک پسندان بود، سرویس چینی پاریس از محبوب ترین سرویس ها برای سلیقه های مدرن محسوب می شود. بررسی ها و ارزیابی های منظم فروش حضوری و اینترنتی چینی پردیس نشان می دهد که سرویس چینی پاریس از پرفروش ترین محصولات این برند محسوب می شود. و راز این محبوبیت را می توان در دو عامل جست و جو کرد:
1.    راز اول بر می گردد به عروس خانم های نازنین که برای انتخاب و خرید جهیزیه شان، بیش از همه به سراغ سرویس چینی پاریس می روند. چرا که در میان انواع سرویس های جهیزیه ی چینی پردیس، تنوع و گوناگونی طرح ها و سایزهای سرویس چینی پاریس بیشتر از همه است. این تنوع طرح و سایز باعث می شود که انواع سلیقه ها، جنس مطلوب و دلخواه خود را پیدا کنند و دست خالی برنگردند.
2.    راز دوم در قیمت های شگفت انگیز سرویس چینی پاریس است. وقتی کیفیت، زیبایی و تنوع در کنار قیمت مناسب و منصفانه قرار می گیرد، آن محصول محصولی محبوب و مطلوب خواهد شد.

 

سرویس چینی ونوس

شاید برخی فکر کنند با اشاره به طرح های کلاسیک و مدرن چینی پردیس طرح ها تمام شده است اما نه! طرح ها و نقش های زیبا همچنان ادامه دارد. گفته بودیم که انواع سلیقه ها می توانند چینی دلخواه خود را در میان انواع محصولات چینی پردیس بیابند. و حالا برویم سراغ سخت پسندان و خاص پسندان عزیز. آنهایی که می خواهند چینی هایی داشته باشند که به اصطلاح تک باشد و چشم نواز. پیشنهاد ما به این گروه عزیز، سرویس چینی ونوس است. سرویس هایی شیک و به شکل چهار گوش (مربع) که زیبایی و ظرافت و خاص بودن را با هم دارد.    

سرویس چینی کایزر

اگر بخواهیم بین تمام قالب های چینی پردیس که تا کنون بر شمردیم، به خاطره انگیزترین قالب اشاره کنیم، بی شک آن قالب سرویس چینی کایزر می باشد. قالبی که از گذشته تا به امروز حضور داشته است و این حضور مستمر و پر دوام نشان می دهد که چه طرفداران پر و پا قرصی داشته و دارد.  
در نهایت انواع طرح ها و رنگ های این چینی باکیفیت را در دسته بندی سرویس چینی خواهید یافت.