چند هفته پیش از مشتریان و ایی جهازی های عزیز درخواست کردیم تا نکات و تجربیات خودشون در زمان خرید سرویس و ظروف غذاخوری را با ما به اشتراک بزارن که از بین صدها پیغام 6 تا از بهترین و مفیدترین ها را با شما عزیزان به اشتراک میزاریم پس با ما همراه باشید.

 

 

1-اندازه ظروف باید مناسب با قفسه های کابینت و کمد باشد و اگر از ماشین ظرفشویی استفاده میکنید سایز ماشین را نیز در نظر بگیرید.

ممکن است ظاهر زیبا و بزرگ شقاب ها و ظروف غذاخوری شما را مجذوب خود کند ولی اگر ببینید که درهای کابینت به درستی بسته نمیشوند و یا برای قرار دادن در ماشین و ماکرو به مشکل میخورید حتما خیلی ناراحت و غمگین میشوید.

اکثر ظروف غذاخوری و خصوصا بشقاب های پلوخوری به سمت بزرگ شدن در حال حرکت هستند پس این نکته را در نظر داشته باشید که با ماکرو و ماشین شما هم سایز باشند.

 

من واقعا رنگ سفید ظروف آرکوپال گلدن اپال را دوست دارم و دیزاین زیبایی به میز غذاخوری من میده, البته طرح های تمام گل جدیدش هم وسوه کننده شده از نظر ماکرو و ماشین هم مشگلی نداشتم.

 

2- من تجربه خرید ظروف open stock یا همون فله رو داشتم

که واقعا لذت بخش هست تونستم هر تعداد کاسه سوپ و پلوخوری که نیاز داشتم خرید کنم و نکته حالب تر اینکه ظروفی که بشکنه رو میتونم دونه ای خرید کنم , البته این نکته رو در نظر داشته باشید که انتخاب ها محدودتر میشه ولی ارزشش رو داره خصوصا اگر عاشق ظروف سرامیکی تک رنگ باشید و مثل ما مهمانی ها پر جمعیت و زیادی داشته باشید خیلی مفید و کاربردی هست.

این ظروف سرامیکی رنگی با هر نوع غذایی میتونه ست بشه خصوصا غذاهای اروپایی که کنارش میتونید از سس ها برای تزئین بشقاب ها و کاسه ها استفاده کنید.

 

3-رنگ سفید استخوانی کلاسیک چینی های لب طلا چیزی که هرگز ار خریدش نامید نمیشوید.

شما به هیچ وجه نمیتونید میز زشتی را با ظروف غذاخوری سفید لب طلا ایجاد کنید من خودم شخصا تجربه اش را داشتم , سفید استخوانی لب طلا یک ظروف همه کاره و عالی هستند و خصوصا زمانی که با لیولن های رنگارنگ تزئین میشوند , به نظر من غذاها در ظروف سفید خیلی اشتهاآورتر به نظر میان.

البته این نکته هم مهم هست که طیف های مختلفی از رنگ سفید موجود هست.

ظروف چینی استخوانی دارای لعاب زیبا و بادوامتری هستند و نقظه ضعف آن ها این هست که خرد شدن بیشتری دارند.

من شخصا بشقاب های چینی سفید استخوانی را با کاسه های رنگارنگ ست کردم و ترکیبی زیبایی شد

پیشنهاد من خرید از سایت ایی جهاز هست چون واقعا روزها بازار را گشتم ولی نتونستم مشاوره و نتیجه خوبی بگیرم بچه های تیم ایی جهاز فقط به دنبال فروش نیستن و خیلی راهنمایی های مناسبی در زمینه رنگ و کیفیت کالا را صادقانه به من دادن.

 

 

4-تعداد ظروف غداخوری مناسب با مهمانی های پرجمعیت بخرید.

ممکن است در حال حاضر یک خانواده دونفره کم جمعیت باشید, اما عاقلانه هست که برای مهمانی های بزرگ آماده باشید با خرید زیادی از ظروف مناسب و مطمئن باشید که زمانی مهمانی را برگزار کنید خیلی خرسند میشوید.

من شخصا داری یک مجموعه کامل 12 نفره از ظروف هستم.

 

5-یک ست برای ناهار خوری روزمره و هم برای مراسم رسمی

شما نیازی به خرید دو سرویس غذاخوری ندارید فقط روی یک سرویس بسیار زیبا و کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید سپس برای مراسم و مهمانی ها با دستمال سفره و تزئینات میز در هزینه ها صرفه جویی کنید.

من همیشه در شگفت هستم از کسانی که برای هر مراسم یک سرویس غذاخوری دارند چون به نظر من میشه از یک سرویس برای مراسم مختلف استفاده کرد البته با تزئینات میز و غذاهایی که سرو میکنید میتونید این مشکل را حل کنید.

برای کودک حتما ظروف تهیه کنید چون به احتمال زیاد کودکان ظروف را روی میز میکوبند و باعث شکسته شدن آنها میشوند.

 

6-ظروف شیشه ای ارزشش خرید دارن

اگر میخواهید سال های بعد با ظروف شیشه ای میزتان را تزئین کنید و لذت ببرید حتما از مقداری بیشتری هزینه کنید تا بتونید یک ست کامل و جذاب تهیه کنید.

من شخصا عاشق این هستم که وقتی ظروف غذاخوری را روی میز میزارم لبخند ظروف را ببینم و لذت ببرم حتما به خودتون ارزش قائل شوید.

تعداد زیادی از مخاطبان به ظروف غاخوری اپال سفید رای دادند که به نظرشان یک ست کامل هست که میتونه با تمام میزها هارمونی داشته باشه و یک تعداد هم ظروف غذاخوری رنگی را پیشنهاد کردن که براشون انرژی و شادی زیادی را در هنگام سرو غذا بهمراه داشته و اکثرا زوج های جوان بودند.

 

یک نظر جال هم بین نظرات بود و همراه عزیزمون گفته بودن از ظروف غذاخوری مادربزرگشون استفاده کردن که همیشه حس نوستالوژی را بهشون میده و هربار که سروی در این ظروف انجام میشه به یاد کودکی و روزهای خوششون میوفتن.

 

نتیجه گیری نظرات دوستان :

 
ظروف غذاخوری مناسب با اندازه قفسه ها و کابینت خود خریداری کنید.
تا حد امکان از ظروف فله یا همون دستی یا دونه ای خرید کنید تا بتونید ست خودتون را درست کنید.
رنگ سفید چینی و آرکوپال برای کسانی که دو به شک هستند مناسب تر هست.
ظروف به اندازه کافی برای برگزاری مهمانی های بزرگ داشته باشید.
یک ست سرویس غذاخوری برای روزمره و یک ست هم برای مهمانی خرید کنید.
 

بشقاب و ظروف غذاخوری گرد بهتر است با مربع ؟

ظروف مربع نه تنها از نظر زیباشناسی دلپذیرتر هستند بلکه دارای فضای بیشتری برای سرو غذا و راحتی مهمان ها فراهم میکنند و داشتن لبه های آن باعث سرو راحت تر میشود.