لیست کامل اقلام جهیزیه برای  لوازم خانه و آشپزخانه را بررسی میکنیم و یک لیست کامل با حذف موارد تکراری را براتون آماده کردیم.

در ابتدا کار لیست کامل لوازم آشپزخانه و پذیرایی جهیزیه (سال 1401) را برای دوستان عزیز قرار میدهیم, توجه داشته باشید که این لیست به حذف کالاهای مشابه پرداخته و سعی کردیم سب کالایی کامل و خلاصه شده با هزینه مناسب را در اختیار شما قرار دهد.

  1. سرویس قابلمه و ماهیتابه در سایز های 20,24,28,32 سایز تابه ها 20,28,32 سایز تابه مرغ و ماهی 36 این یک استاندارد کلی میباشد.
  2. استند قابلمه و تابه (چوبی یا فلزی)
  3. دستکش قابلمه
  4. زیر قابلمه (چوبی یا پارچه ای برای گذاشتن قابلمه داغ روی میز و یا سفره و یا ....)
  5. کتری و قوری سایز بزرگ برای مهمانی ها اکثرا استیل با کفی ضخیم  تا از سوراخ شدن در استفاده زیاد جلوگیری بشه و اکثرا کتری شیردار برای راحتی استفاده انتخاب میشه
  6. کتری قوری دم دستی برای استفاده روزانه (به علت حجم بالای کتری قوری های مهمانی حتما این نکته را مد نظر قرار بدید که اگر از کتری قوری های دم دستی استفاده نشود باعث زیاد شدن زمان برای به جوش رسیدن و همچنین مصرف زیاد چای میشود.)
  7. سرویس چینی برای پذیرایی از مهمان ها و مراسم مورد استفاده قرار میگره که به صورت شش و دوازده و هجده و بعضی طرح ها به صورت 24 نفره هستند , البته سرویس چینی به غیر از غذاخوری در اقلام 12 نفره و بالا دارای اقلام پذیرایی نظیر پیش دستی و فنجان نعلبکی نیز میباشد. که اکثرا قابلیت ماکرو و ماشین ظرفشویی را دارا هستند.
  8. سرویس آرکوپال به علت سبکی اکثرا برای استفاده روزمره در نظر گرفته میشود که دارای طرح ها و رنگ های فراوانی هست البته سرویس هایی نظیر لومینارک فرانسه برای پذیرایی و مهمانی نیز استفاده میشود. و اکثرا دارای قابلیت ماکرو و ماشین هستن
  9. سرویس قاشق چنگال نیز همانند چینی و آرکوپال به صورت رسمی و به اصطلاح رومیزی خریداری میشود  و حتما دقت داشته باشید که استیل نگیر باشند و ضخامت مناسبی را داشته باشد ولی برای قاشق چنگال دم دستی ضخامت پایین تر مشکلی ایجاد نمیکند در مورد طلایی یا استیل بودن سرویس قاشق چنگال در مقاله ای جداگانه به ست کردن رنگ های لوازم جهیزیه میپردازیم.
  10. ست یا سرویس چاقوی آشپزخانه ابزاری به شدت پرکاربرد برای آشپزی در منزل خصوصا نوعروسان . حتما دقت کنید که ابزاری باکیفیت تهیه کنید , حتی به نظر نویسنده مقاله از هزینه اقلام دیگر کم کنید و به این ابزار اضافه کنید , چون این ابزار باعث انگیزه و اشتیاق به آشپزی میشود و همچنین در کیفیت نهایی آشپزی تاثیر زیادی دارد.
  11. ظروف پیرکس مانند تابه و قابلمه که خرید این آیتم ها به صورت تکی انجام شود بهتر است برای مثلا 3 سایز تابه پیرکس و یک یا دوسایز قابلمه برای پخت و پز هایی مانند لازانیا و یا کیک مناسب و کافی هست و سعی شود پیرکس های خارجی تهیه شود تا توان شک حرارتی بالا و قابلیت فر و ماکروفر را به راحتی پوشش دهند.
  12. ظروف غذاخوری ملامین که برای عزیزانی که آرکوپال و چینی دارند پیشنهاد نمیشود.
  13. ست پذیرایی کریستال که دوهدف را دنبال میکند یک برای پذیرایی از مهمان های خصوصا مهمان های ویژه و دوم برای زیبایی بخشی به دکور و بوفه ها و این نکته مد نظر باشد که هرچقدر شفاف تر و درخشان تر بودن کریستال دلیل بر کیفیت بالاتر این محصولات هست البته کریستال های طلاکوب و رنگی نیز جدیدا خیلی مورد استقبال قرار گرفته اند. اقلام این سرویس ها شامل شیرینی خوری ,میوه خوری, قندان, پیاله و پیش دست , فنجان , آجیل خوری , اردو خوری ,شکلات خوری , لیوان کریستال پایه بلند و پایه کوتاه که به نسبت حجم مصرف چای و نوشیدنی مهمان ها قابل تغییر هستند ولی پیشنهاد میشه از هر دو مدل خصوصا پایه کوتاه خریداری بشه , اقلام بزرگ مانند شیرینی و میوه و .... به صورت پایه دار (پایه هایی از جنس بلور , فلز) و بی پایه موجود میباشند.
  14. پارچ و لیوان که از بلور و کریستال ساخته میشه و دارای 6 عدد لیوان و یک پارچ هستند گاهی اوقات مشتریان عزیز به این اشتباه دچار میشوند که یک پارچ با 12 عدد لیوان خریداری کنند که این کار بیهوده هست چون ظرفیت هر پارچ برابر با 6 عدد لیوان هست و اگر یک پارچ نوشیدنی در اختیار 12 نفر مهمان قرار بگیرد فقط 6 نفر میتوانند از محتویات پارچ بنوشند و مابقی بی نصیب میمانند.
  15. سرویس چایی خوری که که به صورت کریستال و چینی و آرکوپال موجود هست البته چینی دارای طرح ها و رنگ های زیبا و جذابی هست و برای استفاده دم دستی بلور مناسب میباشد
  16. ظروف کیک پزی که اصولا به صورت ست عرضه میشود و چندین قالب کیک و شیرینی را شامل میشود.
  17. سینی پذیرایی که جدیدا به دوست سینی های اکسسوری و سینی های مصرفی تقسیم شده که پیشنهاد ما خرید سینی های فلزی که دارای سایز بندی هم هستند و چوبی برای مصرف و برای دکوری میتوانید از سینی های رزینی و منبت هم استفاده کنید.
  18. چنگال سالاد که در دو نوع چوبی و فلزی هستند و بسیار شکیل و زیبا برای سرو طراحی شدن و همچنین قاشق آجیل در انواع طرح ها و مدل ها.
  19. تخته گوشت که توصیه ایی جهاز چوبی های با کیفیت هست نه هرنوع چوبی
  20. ابزار آشپزخانه که به صورت ست های 5تایی و 7 تایی در سایت موجود هست که شامل پوست کن ,سیر له کن, پیتزا بر , کاپ , گردو شکن و .... هستند.
  21. ست کفگیر ملاقه که درون سرویس های قابلمه با کیفیت جدیدا قرار داده میشود البته به صورت جداگانه نیز به فروش میرسد و شامل چنگال و چند نوع کفگیر ملاقه هستن.
  22. ست و سرویس آشپزخانه که شامل ظروف بزرگ درب دار برای برنج و حبوبات و ظروف کوچک تر برای شکر و قند و جانونی و پاسماوری  .... هست و بیشتر به صورت فلزی با طرح های مختلف عرضه میشود.
  23. سبد آشپزخانه در انواع مختلف به صورت چوبی و فلزی عرضه میشود.
  24. آبکش و لگن فلزی که توصیه ما خرید نوع استیل هست که دارای سایز بندی های مختلف میباشند البته در سایت ایی جهاز میتونید تک سایز هم خرید کنید.
  25. سرویس پلاسکو که شامل اقلام بسیار زیادی هست و تمام نیاز نوعروسان به لوازم پلاستیکی از سطل و فرچه تا صتدلی حمام گرفته و ده ها اقلام دیگر را برطرف میکند و  واقعا ست کامل و کاربردی هست.
  26. ترازوی آشپزخانه به دو صورت کاسه ای و فلت
  27. فلاکس چای که با طرح های متنوع و جدید به صورت اسپرت و جاده ای در سایت موجود هست.
  28. پک مسافرتی که شامل تمام آیتم های مورد نیاز سفر هست.
  29. کلمن در انواع مختلف ولی به صورت بلور و فلز ترکیبی زیبا را شکل داده که برای سرو نوشیدنی در مهمانی ها بسیار مناسب هست برای شرح کامل روی لینک کلمن کلیک کنید
  30. بند رخت فلزی در چندین رنگ به صورت ایستاده که قابلیت تاشویی دارد و در رنگ بندی طلایی , استیل و مشکی در سایت موجود هست.
  31. جا سیب زمینی و پیاز در مدل های فلزی و چوبی.
  32. شعله پخش کن که دیگه نیازی بهش نیست چون اکثر سرویس قابلمه ها دارای کف ایندکشن هستند که شعله را یکنواخت پخش میکند.
  33. سیخ کباب بهمراه کیف مربوطه.
  34. سماور باتوجه به مدرن شدن جهیزیه ها کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.
  35. ظروف اردو خوری و زبتون خوری که گزینه مناسب چوبی و با چینی میباشد.
  36. قالب بستنی و ژله و یخ.
  37. ست ابزار صبحانه خوری و ظروف پنیر و کره و ....
  38. سرویس فنجان قهوه خوری
  39. ست بهداشتی حمام و دستشویی چندین سال به صورت رزینی عرضه میشد و جدیدا به صورت فلزی در مدل های زیبایی که در سایت موجود هست به فروش میرسد.
  40. سرویس آیینه شمعدان که خیلی طرفدارش کم شده و از جهیزیه در حال حذف میباشد.
  41. کندی های سه سایز برای جلو مبلی که اکثرا برای زیبایی و قرار دادن شکلات و تنقلات استفاده میشود.
  42. تابلو و دیوار کوب که در انتخاب تصویر چاپ شده تابلو باید دقت زیادی کرد.
  43. ساعت دیواری و رومیزی که در انواع طرح ها و مدل ها با تمامی سلایق در سایت موجود هست.
  44. مجسمه که خودش دارای دنیای بی نهایتی هست.
  45. جاشمعی ها مختلف و انواع شمع
  46. و.................

با سپاس از شما همراهان ایی جهاز در مقالات بعدی به نحوه انتخاب رنگ بندی و ست کردن هارمونی رنگ این وسایل میپردازیم.