یکی از ابزار های ضروری که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود؛ انواع مختلف قابلمه می‌باشد. این ظروف نقش بسیار مهمی در تهیه غذا ها و نگهداری از آن‌ ها دارند.

آشپزخانه بخش مهمی از هر خانه می‌باشد. ابزار هایی که در آشپزخانه وجود دارند می‌توانند روند آشپزی کردن را برای ما راحت‌تر کنند. یکی از ابزار های ضروری که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود؛ انواع مختلف قابلمه می‌باشد. هر کدام از قابلمه های تولید شده ویژگی ‌های منحصر به‌ فرد خودشان را دارا می‌باشند که باعث شده افرادی که به‌ دنبال ویژگی ‌های گوناگون هستند، دست بازی هنگام خرید این محصول داشته باشند.

شما می‌توانید بدون هیچ‌ گونه مشکلی و با چند کلیک، قابلمه مورد نظر خود را با هر ویژگی که میخواهید از سایت ایی جهاز خریداری کنید. ما در ادامه قصد داریم برای شما در رابطه با انواع مختلف قابلمه ها صحبت کنیم و راهنمای شما هنگام خرید این محصولات باشیم.

 

سرویس قابلمه

قابلمه ها می‌توانند از سه زاویه دید با یکدیگر متفاوت باشند. زاویه دید اول اندازه، زاویه دید دوم جنس و زاویه دید سوم ویژگی های ظاهری این ظروف می‌باشد. شما می‌توانید این محصولات را در اندازه‌ای که می‌خواهید خریداری کنید. اما قبل ‌از انتخاب جنس و طرح و رنگ مورد نظر، شما باید در رابطه با انواع مختلف قابلمه ها اطلاع داشته باشید؛ با ما همراه باشید.


بررسی جنس قابلمه :

قابلمه تفلون

این محصولات از محبوب‌ترین انواع قابلمه ها هستند. شما با استفاده از این نوع ظروف می‌توانید شستشوی بسیار راحتی داشته باشید و روغن بسیار کمتری را مصرف کنید.

قابلمه استیل

از نوع دیگر این محصولات ما می‌توانیم به قابلمه استیل اشاره کنیم. این محصولات ضد زنگ می‌باشند و به ‌هیچ ‌عنوان با غذا ها واکنش نشان نمی‌دهند. این ‌گونه محصولات زیبایی چشم نوازی دارند و می‌توانند به راحتی شسته شوند.

قابلمه چدن

این نوع ظروف نسبتا سنگین می‌باشند و عمر بسیار طولانی دارند. جنس چدن باعث انتقال یکنواخت حرارت می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که غذای شما به‌ صورت مناسب و یکدستی بپزد.

 

قابلمه سرامیکی

قابلمه های سرامیکی جزء جدیدترین محصولاتی هستند که وارد بازار شدند. این ظروف کاملاً نچسب می‌باشند و در برابر خط و خش مقاومت بسیار زیادی از خودشان نشان می‌دهند. این محصولات انتقال حرارت را به‌ خوبی و به‌ صورت یکنواخت انجام می‌دهند و می‌توانند باعث پخت یکدست غذای شما شوند.

قابلمه گرانیتی

این نوع قابلمه ها دوام بسیار بالایی دارند و به‌ عنوان محصولات نچسب شناخته می‌شوند. شما می‌توانید به ‌راحتی و بدون هیچ‌ گونه دردسری آن ‌ها را بشویید. با استفاده از این نوع ظروف شما می‌توانید به‌ راحتی و بدون هیچ‌ گونه مشکلی با کمترین میزان روغن غذای مورد نیاز خودتان را بپزید. این ظروف برای تازه‌کار ها در آشپزی گزینه مناسبی می‌باشند.

قابلمه رویی(روحی عامیانه)

قابلمه‌ های رویی جزء قدیمی‌ترین ظروفی می‌باشند که مورد استفاده قرار می‌گیرند و جدیدا نیز طرفداران زیادی پیدا کرده اند. این محصولات وزن بسیار سبکی دارند و بسیار مقاوم هستند. اگر شما به ‌دنبال گزینه مناسب برای استفاده روزمره هستید، این ظروف می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. علاوه ‌بر این موضوع، این ظروف انتقال حرارت خوبی دارند و می‌توانند غذای شما را به ‌صورت کاملاً یکدست بپزند.

قابلمه شیشه‌ای(پیرکس)

قابلمه‌ های شیشه‌ای که با نام پیرکس نیز شناخته می‌شوند، از دیگر انواع این ظروف می‌باشند. این ظروف یکی از بهترین گزینه‌ ها برای پخت‌وپز می‌باشند زیرا زیبایی را برای آشپزخانه شما به‌ همراه می‌آورند‌. نیازی نیست تا شما نگران دوام این ظروف باشید زیرا اخیرا این محصولات به صورت ضد شوک ( مقاوم در برابر گرم شدن و سرد شدن ناگهانی) تولید میشوند.

قابلمه مسی

این نوع قابلمه ها از دیگر قابلمه ‌های بسیار پرطرف‌داری هستند که تا حدی برای دکوراسیون سنتی گزینه مناسبی می‌باشند. این محصولات به ‌صورت دست‌ساز تولید می‌شوند و همین موضوع باعث شده که قیمت آن ‌ها کمی بالا برود. همان‌ طور که از نام این نوع این ظروف پیداست، آن‌ ها از فلز مس ساخته شده‌اند که رسانای بسیار خوبی برای گرما می‌باشد. این ظروف به ‌نحوی می‌توانند روی سلامتی شما تاثیر مثبت بگذارند. فلز مس یکی از مهم‌ترین فلز های مورد نیاز در بدن می‌باشد. پس پخت‌وپز در این ظروف می‌تواند مقدار مورد نیاز مس در بدن ما را به‌ طور کامل تأمین کند و ضامن سلامت ما شود.


قابلمه لعابی

این نوع قابلمه ها همان‌ طور که از نام آن‌ها پیداست از جنس چدن می‌باشند که  لعاب کاری شدند. لعاب روی این قابلمه ها اجازه نمی‌دهد تا چدن با غذای شما واکنش نشان دهد. این ظروف می‌توانند به ‌راحتی در ماشین ظرف‌شویی شسته شوند و راحتی را برای شما به ‌همراه داشته باشند. علاوه‌ بر این موضوع این ظروف تا حد بسیار زیادی سبک می‌باشند و شما می‌توانید بدون هیچ ‌گونه مشکلی از آن ‌ها بهره ببرید. اگر شما به‌ دنبال ظروف سبک، سالم، و زیبا هستید؛ این گزینه برای شما گزینه مناسبی است. ظروف لعاب‌کاری شده قابلیت ایجاد طرح ‌ها و نقش ‌های گوناگون روی خودشان دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا شما ظروف زیبا بهره ببرید.

 

دسته ‌بندی قابلمه از لحاظ ویژگی ‌های ظاهری :

توجه به طرح و رنگ

در دنیای امروز، قابلمه ها در طرح‌ ها و رنگ‌ های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند تا نیاز شما را برطرف کنند. فاکتور زیبایی به ‌خوبی روی این ظروف پیاده شده و شما می‌توانید با هر سلیقه ای از آن ‌ها استفاده کنید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بعد از گذشت مدت ‌زمان خاصی بر اثر حرارت و استفاده زیاد؛ این ظروف رنگ خودشان را از دست می‌دهند. این ‌موضوع اصلا درست نیست زیرا این ظروف می‌تواند برای مدت ‌زمان بسیار طولانی زیبایی خودشان را حفظ کنند. برای طراحی این محصولات، از ویژگی‌ های مد روز بهره گرفته می‌شود. اگر شما طرف‌دار مد هستید استفاده از این ظروف می‌تواند نیاز شما را برطرف سازد.

توجه به ویژگی های فیزیکی

مهم‌ترین المانی که روی ظاهر فیزیکی این محصولات تأثیرگذار می‌باشد شکل دسته آن‌ ها می‌باشد. در گذشته اکثر این ظروف دارای دسته‌های پلاستیکی بودند. اما در دنیای امروز شما می‌توانید دسته ‌های طلایی و استیل را نیز روی این محصولات مشاهده کنید. البته اگر شما هنوز طرف‌دار دسته های پلاستیکی می‌باشید، انواع گوناگون آن‌ ها در بازار برای شما موجود می‌باشد. علاوه ‌بر استفاده از دسته ‌های طلایی و استیل؛ برخی از این ظروف وجود دارند که دسته آن‌ ها در واقع بخشی از بدنه آن‌ها می‌باشد. شاید شما تصور کنید که استفاده از این نوع قابلمه ها کمی سخت می باشد زیر دسته آن‌ ها می‌تواند داغ شود؛ اما تولیدکنندگان فکر این ‌جای کار را نیز کرده‌اند و چند تکه سیلیکون را زیر دسته قرار داده‌اند تا شما بتوانید به ‌راحتی از آن‌ها بهره ببرید.

 

 


نکاتی که بهتر است قبل‌ از خرید قابلمه آن‌ ها را بدانید

اگر شما طرف‌دار ست کردن خانه خودتان هستید، می‌توانید به سراغ جدیدترین محصولات بروید. بسیاری از تولیدکنندگان در حال‌ حاضر ست قوری، کتری و قابلمه ها را نیز تولید می‌کنند. این ‌موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا هماهنگی را در آشپزخانه خود داشته باشید.

هر چه ضخامت این ظروف بیشتر شود، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. البته به این‌ موضوع نیز دقت داشته باشید که ضخامت بیش ‌از حد این ظروف خوب نیست زیرا می‌تواند باعث سوختن غذای شما شود‌.

اگر شما به ‌دنبال خرید سرویس قابلمه نیستید و یک قابلمه تکی برای استفاده‌ی روتین خود می‌خواهید؛ به شما تبریک می‌گوییم. تولیدکنندگان در دنیای امروز انواع متفاوت این ظروف به‌ صورت تکی را نیز برای شما تولید می‌کنند که این ‌موضوع می‌تواند به شما کمک کند این ظروف را در هر طرح و رنگ و اندازه‌ای که می‌خواهید خریداری کنید.

 


جمع‌ بندی

تمامی محصولاتی که ما آن‌ ها را در این محتوا برای شما آورده‌ایم در سایت ایی جهاز موجود می‌باشند. شما می‌توانید به ‌راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی به این سایت مراجعه کنید و انواع متفاوت و گوناگونی از قابلمه ها را برای خودتان خریداری کنید. هر محصولی که شما بخواهید در این سایت برای شما موجود است.