سلام به دوستان و همراهان عزیز ایی جهاز در این مقاله باهم به بررسی انواع کتری قوری میپردازیم و سعی میکنیم تا بتونید بهترین انتخاب را برای خرید کتری قوری داشته باشید.

 

 

 

کتری قوری ها از نظر جنس به چهار دسته تقسیم میشوند که عبارتنداز :

 

کتری قوری استیل:

این محصولات سالها هست که به وفور در بازار یافت میشوند, بررسی میکنیم که چرا اینقدر این محصولات زیاد در بازار یافت میشوند.

نکته اول اینکه در سال های گذشته برای حفظ رنگ کتری قوری ها استیل گزینه بسیار مناسبی بود و شاید هم برای فرار کردن از درگیری برای پیدا کردن رنگ های مقاوم در برابر حرارت و بخار بوده است.

نکته دوم : مقاومت در برابر حرارت و تغییر رنگ.

نکته سوم : کف چدن در بعضی مدل ها که باعث مقاومت بیشتر و عمر مفید بالاتر و انتقال بالاتر انرژی میشود.

نکته سوم : حجم لیتر گنجایش بالا.

نکته چهارم : جدیدا شروع به رنگ کردن این محصولات شده که نسبت به لعابی چندان قابل رقابت نیست.

معایب : ظاهر تکراری , نداشتن رنگ و طرح , مناسب نبودن برای دیزاین های جدید.

 

 

 

 

کتری قوری لعابی :

این مدل کتری قوری جندین سال پیش در بازار ایران موجود شد ولی متاسفانه مدل های فیک که از روی اصلی کپی شد باعث شد که در ذهن مردم این نکته نقش ببند که این محصولات رنگهای خود را از دست میدهند, ولی اصل قضیه چه بوده و چه هست , کلا برای نگهداری این کتری قوری های زیبا با رنگ و لعاب و طرح های خیره کننده باید احتیاط بیشتری داشته باشیم تا بتونیم از طول عمر مفید این محصولات بهره ببریم ولی متاسفانه اینقدر کپی های فیک وارد بازار شد که برای مشتریان تشخیص سخت شد.

جنس فلز این محصولات از آلومینیوم هست که با استفاده از رنگ های مقوام و نسبتا گران قیمت که اکثرا آلمانی هست تولید میشوند و یا وارد میشوند که در بازار میبینیم کشور ترکیه با ارتباط خود با کشورهای اروپایی و دسترسی به مواد اولیه کیفیت عالی در این زمینه توانسته مدل های بسیار زیبایی را وارد بازار به خصوص بازار ایران نماید.

معایب :

1-از نظر حجم معمولا حجم کمتری نسبت به رقبای استیل خود دارد.

مزایا :

1-قابلیت استفاده در مناطق مرطوب و گرم.

2-طرح های زیبا و جذاب.

3-مناسب برای زوج ها و جوانان.

 

 

کتری قوری های گرانیتی

این مدل ها جدیدا به بازار عرضه شده و از همان روش پوشش های قابلمه ها در این مدل استفاده شده که از نظر رنگ نسبت به استیل جذاب تر هست و نسبت به لعابی دارای ضخامت بیشتر و در حجم های کم و متوسط در سایت ایی جهاز موجود هست.

از نظر مقاومت نیز نسبت خوب هستند.

 

 

 

کتری قوری پیرکس

 

این محصولات زیبا که خیلی قدمت نیز دارند سال ها بود که فقط یک طرح در بازار داشتند ولی چند سالی هست که خیلی متنوع و زیبا در طرح ها و رنگ های گوناگون در دسترس هستند .

مزایا :

 1- زیبایی و قابل دید بودن محتوای کتری قوری پرداخت .

2-جرم نبستن مانند محصولات مشابه خود(استیل, ....)

معایب :

1- شستشوی نسبتا سخت البته با فرچه میتوان شستشو را راحت تر کرد.

2- ظرافت بالا که در هنگام جابجایی و شستشو باید احتیاط کرد.

3- حجم پایین

 

من به عنوان خریدار کتری قوری, کدام مدل را بخرم ؟

در اینجا ما از قیمت کتری قوری صرف نظر میکنیم و به این مسئله میپردازیم که از نظر کارایی کدام مناسب شما مشتری عزیز هست, نه اینکه فقط یک خریدی انجام بشه و به انباری منتقل بشه.

 

اگر شما روزانه 5 الی 6 بار در حجم 6 الی 7 لیتر آب جوش برای نوشیدن انواع چای نیاز دارید و یا مهمان های زیادی دارید گزینه استیل برای شما بسیار مناسب هست چون شما جزو کاربران حرفه ای کتری قوری هستید , از مدل شیردار استفاده کنید و این را در نظر داشته باشید که مدل شیردار بعداز استفاده زیاد باید رسوب گیری و جرم زدایی شود چون به مرور زمان شیر دچار گرفتگی میشود.

 

اگر جزو کاربرانی هستید که روزانه به 5 الی 6 لیتر آب جوش نیاز دارید و جزو زوج های جوان هستید, کتری قوری های لعابی گزینه ماسبی برای شما هستند, چون علاوه بر زیبایی چشم نواز این محصولات جای کمتری را روی اجاق های شما میگیرد و محل قرار گیری آنها راحت تر هست و میتواند با سرویس قابلمه شما ست شود.

 

اگر جزو کاربرانی هستید که فقط دنبال یک کتری قوری با قیمت مناسب برای محل کار مانند کارگاه ها هستید کتری قوری روحی برای شما گزینه مناسبی هست چون از لحاظ قیمتی پایین تر هستند ولی معایب خود را نیز دارند و طعم نسبتا مطلوبی نیز ندارند.

 

اگر برای مسافرت ها و طبیعت گردی خود به دنبال قوری مناسب هستید حتما از محصولات تمام چدنی استفاده کنید , زیرا بدنه به شدت مقاومی را دارند و هم

مسئله سیاه شدن روی هیزم را برای شما رفع میکنند, البته کتری قوری های گرانیتی نیز نسبتا دارای ضخامت بیشتری هستند و میتونن گرینه مناسبی باشند.

 

اگر برای کافه خود دنبال کتری قوری مناسب هستید پیشنهاد ما به پیرکس هست چون میتونید در لیترهای بسیار کم حجم و وارمردار برای سرو روی هر میز از آن استفاده کنید تا مشتری بتونه محتویات داخل قوری را ببینه و لذت بی انتهای نوشیدن همراه با رنگ های زیبا دمنوش ها همراه بشه و همیشه گرم بنوشه.

 

 

نکته آخر اینکه قوری در کتری های سلیقه ای بوده یعنی نسبت به تولید کننده و وارد کننده میتونه چینی , پیرکس و یا از جنس کتری باشد که متغییر بوده.

 

نکات استفاده مناسب از کتری قوری برای افزایش طول عمر این محصولات :

1- حتما مراقب باشید تا کتری قوری خالی از آب به مدت زیاد روی شعله قرار نگیرد چون باعث سوختن و تغییر فرم فلز میشود.

2- از مواد اسیدی برای شستشو استفاده نکنید.

3- از قرار دادن در معرض خط و خش جلوگیری کنید

4- استفاده از شعله کم به طوری که زبانه های شعله به اطراف کتری نرسد.

5- تمیز کردن داخل کتری از جرم ها و اهک

 

 

در آخر شما میتوانید به روز ترین مدل ها و تنوع بالا را در سایت ایی جهاز بررسی و از مشاورین ما برای انتخاب بهتر بهره ببرید.