پاسماوری جدید و شیک و انواع آنها در سال های گذشته و پیش رو  ، بهمراه بررسی قیمت انواع آن

بررسی انواع پاسماوری شیک

در سالهای گذشته محصولاتی که از جنس سرامیک و رنگ طلایی بودند جزو محصولات شیک محسوب میشدند ، اما با گذشت زمان و افزایش روز افزون تنوع این محصول دو رویکرد را در این محصول مشاهده میکنیم که در ادامه به آن میپردازم.

  1. افزایش محصولات با کیفیت با تنوع بسیار بالا که باعث شد تا کلمه شیک به سبک تغییر پیدا کند ، این بدان معناست که قبل از انتخاب سرویس پاسماوری ابتدا باید به بررسی آشپزخانه و یا هر محلی که این محصول در آنحا قرار میگیرد بپردازید عوامل مهمی همچون رنگ مادر محل و طرح های به کار رفته در آن از عوامل مهم تعیین کننده در انتخاب ست پاسماوری است ، به عنوان مثال فرض کنید آشپزخانه شما از سبک مدرن پیروی میکند که برای درک بهتر تصویر زیر را برای شما قرار داده ام .

برای ست کردن یک پاسماوری شیک در این آشپزخانه پیشنهاد میشود از محصولاتی که از رنگ غالب سفید با ترکیب سیلور و طلایی بهره میبرند استفاده کنید ، به عنوان مثال یک پاسماوری مدرن با قیمت مناسب که تنها اقلام کاربردی و مفید را داراست بهمراه استند فلزی محصولی است که در زیر برای شما قرار داده ام محصول زیر جزو دسته بندی پاسماوری ارزان با کیفیت قابل قبول قرار دارد و میتواند به کامل تر شدن دیزاین شما کمک بسیاری کند ، تصویر زیر

 

اما اگر قصد دارید هزینه بیشتری را برای دیزاین آشپزخانه و پاسماوری خود بپردازید محصولی که در ادامه تصویر آن را برای شما قرار میدهم یکی از کمیاب ترین و با کیفیت ترین پاسماوری های چینی سرامیکی است ، محصولی وارداتی و ساخت چین که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است ، ظرافت و تکنیک های به کار رفته در طراحی و رنگ آمیزی این محصول میتواند روح تازه ای به دیزاین شما ببخشد ، محصول زیر در دسته بندی لوکس مدرن گنجانده میشود .

 

امیدوارم با مثال های بالا توانسته باشم معنا و مفهوم پاسماوری شیک را به شما عزیزان رسانده باشم.

پاسماوری چوبی

حس گرم و دلپذیر چوب از دیر باز با انسان همراه بوده و عضو جدانشدنی از ما هست ، اما در انتخاب پاسماوری چوبی باید دقت بیشتری داشته باشید ، محصولاتی که از جنس ام دی اف ، تخته چندلا (ورق های چوب جسیانده شده بهم با دستگاه که برای سازه هایی خاص در معماری استفاده میشود ) ساخته شده اند به اشتباه به عنوان چوب به مشتری معرفی میشود و هیچگونه حس و گرمی را به فضای شما نخواهند بخشید در ادامه به معرفی دو نوع پاسماوری چوبی در بازار ایران میپردازم.

1- محصولی که از چوب های فینگر حوینت ساخته شده و امروزه بسیار دیده میشود ، فینگر جوینت شاخه های درختانی همچون گردو ، سرو و .... هستند که به در قطعات کوچک به یکدیگر متصل میشوند و ذاتا رنگ های جذابی را خلق میکنند این محصولات فرآوری شده در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند و در دسته بندی محصولات مدرن قرار میگیرند و تنوع مناسبی را دارند که در پایین همین مطلب تصویری از آن را برای شما قرار داده ام.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید تیره و روشن شدن رنگ را در چوب پاسماوری شاهد هستیم ، که باعث زیباتر شدن محصول شده است ، چوب به کار رفته در محصول بالا از کیفیت مناسبی برخوردار است و در مناطق مرطوب و معتدل به هیچ عنوان تغییر شکل و فرم نخواهد داد و رنگی که در حال مشاهده آن هستید رنگ خود چوب است.

2- محصولاتی که توسط دست استادکاران ساخته میشود و از تنه های درخت ساخته میشود این محصولات کمیاب تر بوده و به سفارش مشتریان ساخته میشود.

بررسی قیمت انواع پاسماوری سرامیکی با درب چوبی 

قیمت این محصولات در ابتدا با توجه به نوع چوب به کار رفته درب و داشتن داشر تعیین میشود ، که اغلب از چوب فینگر جوینت برای درب این محصولات استفاده میکنند و برخی نیز از ام دی اف روکش شده و ورق چندلا استفاده میکنند که به نسبت چوب فینگر جوینت از قیمت پایین تری بهره میبرند.

در بخش بعدی سرامیک به کار رفته مورد بررسی قرار میگیرد ، سرامیک های کارگاهی که از روش دوغ آب برای تولید استفاده میکنند عموما دارای خلل و فرج بوده و مقاومت بسیار پایینی در برابر ضربه دارند و به علت سطح مواج خود رنگ و طرح به خوبی بر روی آنها قابل اجرا نیست و عموما قیمت خیلی پایینی را به خود اختصاص میدهند ، در مقابل این محصولات با قیمت پایین محصولاتی که از تکینک قالب و خمیرهای آماده بهره میبرند سطح بسیار صاف و و عاری از هرگونه خلل و فرج را ارائه میدهند که رنگ ها زیباتر و با کیفیت تر بر روی آنها اجرا میشود و از قیمت بالاتری برخوردار هستند .

در اینجا انتخاب با شماست .

 

در اینجا به بررسی سوال پر تکرار پاسماوری برای چی استفاده میشه میپردازیم

این محصول در گذشته برای نگهداری انواع ادویه و خوارکی های خشکی که در کنار نوشیدن های روزمره استفاده میشد ، اما ارائه این محصول دو هدف اصلی را در نظر دارد که در زمان استفاده باید به آن دقت شود ، اولی انواع ادویه و یا مواد خوراکی کم حجم که در آشپزی روزمره بسیار پر استفاده است و این مواد خوراکی با توجه به نوع اقلیم و فرهنگ متفاوت است ، این عمل باعث میشود که از باز کردن و برداشتن مکرر این محصولات از کابینت ها خودداری شود و همیشه در کنار شما در زمان آشپزی باشد ، بانکه های برزگتر که عموما 3 عدد در نظر گرفته میشود تماما به نوشیدنی های روزمره اختصاص یافته است ، به عنوان مثال اگر شما اهل سرو چای به طور منظم هستید میتوانید یک بانکه را با قند ، توت خشک ، خرما خشک و یا هرگونه خوراکی خشکی که با چای میل میکنید پر کنید ، بانکه دوم را با چای و یا قهوه و یا انواع آن پر کنید و از بانکه سوم برای نوشیدنی درجه دو که در روز کمتر به آن احتیاج دارید استفاده کنید.

پاسماوری علاوه بر دسترس کردن مواد خوراکی باعث زیباتر شدن دکور و دیزاین آشپزخانه شما خواهد شد از این رو این محصول دو هدف را همزمان پوشش خواهد داد و یکی از عناصر مهم در آشپزخانه محسوب میشود.

تفاوت پاسماوری و جاادویه

همانطور که از نام این دو محصول پیداست جاادویه برای نگهداری انواع ادویه آشپزی در نظر گرفته میشود و عموما در بسته های 6 ، 12 و بیشتر عرضه میشود و توجه چندانی به زیبایی و دیزاین ندارد و هدف بیشتر نگهداری انواع ادویه است ، این محصولات عموما از درب های جفت شونده و پیچی استفاده میکنند تا به تازه تر ماندن ادیوه ها کمک بیشتری کرده باشند ، در مقابل پاسماوری که درانواع سرامیکی ، چوبی ، چینی ، اکرولیک و فلزی عرضه میشود عموما 4 عدد جاادویه را در خود جای میدهد و سه عدد بانکه بزرگ برای نگهداری مواد خوراکی خشک مرتبط با نوشیدنی های روزمره است و کمک بسزایی به دیزاین و زیباتر شدن کابینت و آشپزخانه شما میکند. در این محصولات گاها یک جا کره ای و ست آبلیمو خوری نیز گنجانده میشود که باعث میشود در زمان آشپزی و سرو شام به شما کمک بسیاری کند. در ادامه تصویر این دو محصول را برای شما قرار داده ام.

 

 

بررسی انواع پاسماوری استیل

استیل فلزی است که از براقیت و رنگ زیبایی برخوردار است ، این فلز در مقابل زنگ زدگی و رنگ رفتگی مقاومت بسیار بالایی دارد و باتوجه به رنگ خاصی که دارد زیبایی خیره کننده ای را شامل میشود ، در هنگام خرید پاسماوری استیل حتما باید به این نکته توجه داشت که آیا از فلز استیل در محصول استفاده شده است و یا با روش های آبکاری وزق های آهن و آلومینیوم به رنگ استیل در آمده است . اولین قدم برای بررسی استیل بودن استفاده از آهن ربا میباشد که این روش پیشنهاد نمیشود زیرا فلز استیل در دو نوع آهن ربا بگیر و نگیر موجود است ، اما شما میتوانید با خراش دادن قسمتی از کار استیل بودن آن را بررسی کنید . نکته دوم قیمتی که برای محصول در نظر گرفته میشود ، استیل از قیمت بالاتری نسبت به دو فلز نام برده شده برخوردار است و به علت پیچیده تر بودن فرم پذیری این فلز محصول پایانی قیمت بالاتری نسبت به سایر رقبا خود دارد ، در پایین این صفحه تصویری از نمونه پاسماوری استیل اصل را برای شما قرار داده ام.

 

در پایان این مقاله به معرفی برخی از برندهای خوش نام ست پاسماوری سرامیکی ، فلزی و چوبی میپردازم :

  • بی وی کی
  • پرستیژ
  • امبیکو
  • یونیک
  • آماهوم
  • هرمس
  • ریور