سرویس چینی معمولاً در تمامی آشپزخانه ها حضوری فعال دارد. این ظروف به علت زیبایی ظاهری و درخشان بودن خود همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظروف غذاخوری، ظروف آشپزخانه و دیگر سرویس های چینی که مخصوص پخت و پز می باشند، دارای موادی مختلف در ساختار خود هستند. در واقع ظروف چینی، سرویس هایی هستند که مواد آنها متشکل از شیشه، کریستال و سرامیک می‌باشند.

 

سرویس چینی دارای مزایای بسیار زیادی بوده که از جمله آنها می‌توان به قابلیت شستشو، قابلیت استفاده مجدد، ماندگاری طولانی، سازگار بودن با محیط زیست، عدم رسانای گرما در ماکروفر، عدم زنگ زدگی و موارد دیگر بهداشتی اشاره کرد. سرویس چینی همچنین در برابر مواد شیمیایی مقاوم می باشد.
غذاخوری های چینی در واقع محصولاتی هستند که از موادی مانند خاک و ذرات ریز در دمای بالا ساخته شده اند ولی به طور معمول خاک رس عنصر اصلی در تولید ظروف چینی به حساب می آید. علاوه بر این، سایر مواد خام شامل فلدسپات، کوارتز گلوله‌ای، شیشه و خاکستر می‌توانند از مواردی باشند که در تولید سرویس چینی استفاده می شوند. هنگامی که خاک به شکل قالب درآمد، باید آن را در یک کوره تا دمای بالاتر از ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد پخت. پس از پخت، قطعات ظروف غذاخوری چینی آماده می شوند و بعد از آن سفالگران معمولاً آنها را با رنگهای مختلف و لایه‌های گوناگونی از طرح و نقش می پوشانند. ظروف غذاخوری چینی بسیار بادوام بوده و بدون تخلخل هستند. از دیگر ویژگی‌های بارز ظروف چینی، طراحی نازک، ظریف و همچنین ظاهر درخشان آنها می باشد. این نوع از ظروف غذاخوری ظاهری بسیار صاف و مجلل دارند که آنها را برای حضور در غذاخوری های رسمی مناسب تر کرده است، اما می توانید از سرویس چینی برای وعده‌های غذایی روزمره خود نیز استفاده کنید. همچنین می توانید اکثر ظروف غذاخوری چینی را در ماشین ظرفشویی تمیز کنید و لکه های باقیمانده روی سطوح ظرف را پاک نمایید. تقریبا اکثر ظروف چینی در ماکروویو قابل استفاده بوده مگر اینکه سازنده خلاف آن را بیان کند.

 

علت محبوبیت سرویس چینی در میان دیگر ظروف آشپزخانه چیست؟

سرویس های چینی دارای محبوبیت و مزیت های بسیار زیادی می باشند. وقتی که صحبت از انواع ظروف غذا خوری به میان می آید، از ظروف سنگی گرفته تا ظروف چینی و مرغوب، گزینه های انتخابی زیادی برای افراد وجود دارد و هر کدام میتوانند مطابق سلیقه خود نوعی مشخص را برگزینند. اگر هنوز نمی دانید که با دوام ترین و مستحکم ترین ظروف غذا خوری شامل چه مواردی می باشد، بایستی به سراغ سرویس چینی ایرانی بروید. ظروف چینی جایگزینی شیک و در عین حال کاربردی برای دیگر محصولات آشپزخانه می‌باشند.
 امروزه روند پیشرفت ظروف چینی در حال افزایش بوده و محبوبیت آنها در حال گسترش است. ظروف‌ و سرویس های غذاخوری چینی معمولا در برابر آتش و حرارت مقاوم هستند و به راحتی تمیز می شوند و عملاً به سادگی قابل شکستن نیستند. از ظروف غذاخوری چینی در مهمانی ها و رویدادهایی که در فضای باز برگزار می شوند استفاده می‌شود. این ظروف غذاخوری در کنار استخر و غیره و حتی در عروسی هایی که در فضای باز هستند نیز استفاده می‌شود و بنابراین گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در مراسم های مختلف به شمار می‌آید.
•    شیک بودن و مقرون به صرفه بودن سرویس چینی
هیچ نوع دیگری از ظروف غذاخوری به اندازه ظروف چینی کاربردی نبوده است؛ در عین حال قیمت آنها نسبت به دیگر محصولات آشپزخانه بسیار مناسب میباشد. ظروف چینی در واقع بسیار مقاوم هستند و می توانید از آنها برای رویدادهای رسمی مانند عروسی ها و مجالس شام استفاده کنید، همچنین سرویس چینی خارجی و ایرانی از جمله هدایای مناسبی می باشد که می توانید در عروسی ها برای زوج ها تهیه نمایید.

•    قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی از دیگر مزایای ظروف چینی
سرویس چینی برای تمیز کردن نیاز به طی نمودن فرآیند دشواری ندارد و به راحتی قابل شستشو می باشد. ظروف و سرویس های چینی، تمیز کردن را تسریع کرده و آسان می کنند. ظروف چینی از آنجایی که بدون تخلخل بوده، لذا در برابر چسبیدن لکه به آنها مقاوم بوده و به راحتی قابل شستشو می باشند. سرویس چینی همچنین در قفسه های بالا و پایین ماشین ظرفشویی قابل جایگیری بوده و می‌تواند به آسانی شسته شود. از دیگر مواردی که استفاده از سرویس چینی را برجسته نموده، بهره گیری از رنگ های شیک و الگو های منحصر به فرد در طراحی آن است. این ظروف در طیف وسیعی از رنگها شکلها و الگوها وجود دارند.
 از میان بشقاب های چینی دور طرح یا ظروف سرو گل دار، بنا به سلیقه خود می‌توانید مورد مناسب را انتخاب کنید. مجموعه های ظروف و سرویس های چینی بسیار جذاب و دلنواز بوده و می توانید با آنها یک گردهمایی بزرگ خانوادگی را میزبانی کنید. 
ظروف و سرویس های غذاخوری چینی در تنوع بسیاری ساخته می‌شوند، بنابراین مناسب انواع سلیقه ها هستند. این محصولات در حال حاضر در بازار لوازم آشپزخانه به طور بسیار زیاد و قابل توجهی یافت می‌شوند و می‌توانید با توجه به گوناگونی اجناس، مورد مناسب خود را انتخاب نمایید. ظروف چینی قدمتی بسیار طولانی داشته و از همان ابتدا به شدت در آشپزخانه مورد توجه واقع شده اند. شما میتوانید با خرید ظروف چینی، زیبایی را به آشپزخانه خود هدیه دهید و در کنار خانواده خود از یک شام لذت بخش در سرویس های چینی نهایت لذت را ببرید.

تفاوت سرویس چینی و سرامیک

در این قسمت قصد داریم تا به تفاوت میان ظروف چینی و سرویس سرامیکی بپردازیم. تفاوت اصلی مابین ظروف غذاخوری سرامیکی و ظروف چینی در این است که ظروف غذاخوری سرامیکی معمولاً ساختاری ضخیم تر و مات تر از ظروف چینی دارند اما سرویس های چینی بر خلاف ظروف سرامیکی دارای ظاهری درخشان و ظریف می باشند. تمایز دیگر بین ظروف غذاخوری سرامیکی و ظروف غذا خوری چینی این است که در مکان‌های معمولی و روزمره می توانید از ظروف سرامیکی استفاده کنید، در حالی که ظروف غذاخوری چینی و سرویس‌های چینی برای ناهار خوری های رسمی ایده آل تر و مناسب تر می باشند و از آنها در مراسم خاص و مجلل استفاده میشود.