پاک کردن سیاهی های و کربن از قابلمه و ماهیتابه و نو کردن آن ها , در این مقاله از ایی جهاز به انواع روش های تمیز کردن و بازسازی میپردازیم با ما همراه باشید.

 
سیاهی قابلمه و تابه ها بر اثر دمای بالا و مرور زمان بر روی لایه های چربی و روغن های موجود در مواد غذایی میباشد که هنگام پخت و پز به بدنه فلزی چسبیده  علاوه بر این، بقایای غذا نیز به ته و دیواره‌های یک ماهیتابه می‌چسبد که تمیز کردن آن برای اولین بار می‌تواند بسیار دشوار باشد. چندین روش بسیار موثر  برای حذف رسوبات کربن از ظروف پخت و پز فلزی با مواد در دسترس را به شما دوستان و همراهان ایی جهاز در دامه مقاله تقئیم میکنیم.
 
روش اول پاکسازی کامل قابلمه ها و تابه ها
 
شاید این روشی که در ادامه میگیم برای خیلی ها عجیب و غریب باشه ولی مطمئن باشید و اطمینان کنید خوب بریم تا با 4 گام سیاهی و زشتی را از ظروف چخت و پز به طور کامل حذف کنیم.
 
 
  1.  خمیر دندان را از یک لوله به مقدار زیاد روی  ظروف پخت و پز فلزی فشار دهید.
  2.   رب را با کمک یک اسفنج در سراسر آن پخش کنید.
  3.  خمیردندان را با آب از روی تابه بشویید و در همچنین به حذف رسوبات کربن با اسفنج ادامه دهید.
  4. تمام شد!

 

 
 

روش دوم پاک سازی سیاهی ها درون  تابه و قابلمه

  1.   به اندازه یک مشت نمک تسویه نشده هومن نمک قدیمی ها.
  2.   نمک را در کف تابه بریزید.
  3.   یک سیب زمینی را از وسط نصف کنید و نمک را با تکه تازه بریده شده کف تابه بمالید.
  4.  روی آن را با آب بپوشانید و یک ساعت صبر کنید.
  5.   بعد از یک ساعت، آب را بیرون بریزید و کف و کناره‌های تابه را با یک دستمال تمیز پاک کنید.

توجه: این روش حذف تجمع کربن برای تابه‌های چدنی و فولادی ضد زنگ مناسب است. با این حال، نمی‌توان آن را با تابه‌های روکش تفلون استفاده کرد زیرا نمک درشت می‌تواند به آن آسیب برساند.

 

 

روش سوم , پرتقالی و خوشمزه تمیز کنیم

 
  1. ظر.ف پخت و پز را کمی گرم کنید و با فشار دادن یک نیمه پرتقال آن را بمالید تا آب آن خارج شود.
  2. آب پرتقال ترش به حذف باقیمانده غذای سوخته و رسوبات کربن از کف و کناره‌های قابلمه کمک می‌کند.
  3. ماهیتابه را با یک دستمال نرم پاک کنید. ماهیتابه شما آماده استفاده مجدد است!

 

چند نکته قبل از استفاده از لوازم پخت و پز فلزی مانند قابلمه ها و ماهی تابه ها

 

قبل از استفاده از ظروف آشپزی جدید خود برای اولین بار، حتما آن را به خوبی بشویید. 1/4 فنجان سرکه را به آب گرم و صابون اضافه کنید و هر تکه را با یک اسفنج یا پارچه ظرفشویی بشویید. با این کار، روغن های تولیدی یا ترکیبات صیقل دهنده باقیمانده که ممکن است همچنان روی ظروف آشپزی باقی بمانند، پاک می شود.

 

بعد خرید قابلمه و تابه مسقیم داخلش شروع به پخت و پز کنیم ؟

ظروف پخت و پز فلزی را حدود 30 ثانیه روی حرارت متوسط قرار دهید. مقدار کمی روغن را روی ظروف بمالید. با استفاده از یک دستمال کاغذی یا پارچه تا شده، روغن را روی تمام سطح ماهیتابه بمالید. حرارت را خاموش کنید، تابه را خنک کنید و روغن اضافی را پاک کنید.

 

اگر ظروف پخت و پز آشپزخانه را جدید برای اولین بار نشوریم چی میشه ؟

گاهی اوقات طعم شیمیایی وارد غذا میشود که ممکن است سمی باشد و همچنین گزارش هایی وجود دارد که بوی بدی خانه را فرا گرفته باشد.

ظروف پخت و پز را قبل از اولین مصرف مزه دار کنید !

به نظر می رسد، ادویه ها به افزایش عمر تابه های نچسب شما کمک می کند. مشابه چاشنی کردن یک ماهیتابه چدنی، چاشنی به پر کردن هر گونه گودال یا ناهماهنگی که در پایان ایجاد شده است کمک می کند. دستورالعملی که من پیدا کردم به این صورت است: یک لایه نازک روغن به تابه اضافه کنید و در فر با دمای 300 درجه فارنهایت به مدت یک ساعت گرم کنید.

 

سرآشپزهای حرفه ای هیج وقت تابه ها و قابلمه های خود را نمیشورن ؟

 

متخصصینی هستند که میگن هرگز با مواد شوینده ظروف پخت و پز فلزی را شستشو نکنید چون مواد شیمیایی بهشون آسیب میزنند در عوض، سرآشپزها از نمک برای تمیز کردن تابه‌های خود استفاده می‌کنند, و به گفته آنها، غذای گیر کرده را نیز بسیار راحت‌تر از بین می‌برد. البته نمک برای ظروف چدنی و فولادی مناسب هست نه تفلون ها.