منو | دسته بندی محصولات
سبد خرید شما

ظروف نگهدارنده آشپزخانه

ظرف‌های نگهدارنده غذا یکی از وسایل آشپزخانه مهم است که به شما امکان می‌دهد غذاهای باقی‌مانده را به صورت مؤثر و بهداشتی نگهداری کنید. زمان خرید ظروف نگهدارنده غذا ، به موارد زیر توجه کنید:

  1. جنس: ظروف نگهدارنده غذا معمولاً از مواد مختلفی مانند پلاستیک، شیشه، استیل و سرامیک ساخته می‌شوند. هر کدام از این جنس‌ها مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال، ظروف پلاستیکی سبک و قابل حمل هستند اما ممکن است به سرعت پوسیده و تغییر حالت دهند, در عوض، ظروف شیشه‌ای و سرامیکی قابلیت شستشو بهتری دارند و از نظر بهداشتی مورد تایید هستند  اما سنگین‌ترند و ممکن است در صورت سقوط شکسته شوند.

  2. درب : درب ظروف نگهدارنده غذا باید محکم و ضد نشت باشد تا از بروز شره و نشتی و دسترسی هوا به غذا جلوگیری کند. همچنین درب ظروف نگهدارنده باید قابلیت باز و بسته کردن آسان را داشته باشد.

  3. اندازه: اندازه ظروف نگهدارنده غذا باید مناسب برای غذایی باشد که می‌خواهید در آن نگهداری کنید. ظروف بزرگتر باعث هدررفت فضای بیشتری در یخچال می‌شوند، در حالی که ظروف کوچکتر ممکن است نتوانند غذا را به طور کامل نگهداری کنند.

  4. محکم بودن: ظروف نگهدارنده غذا باید دارای بدنه و درب محکمی باشند, چفت شدن درب ظروف بسیار مهم هست هر چقدر پلمپ بیشتری داشته باشند محافظت بیشتری را در بر خواهند داشت.

  5. حفظ طعم غذا از موارد بسیار مهم در هنگام خرید ظروف نگهدارنده غذا است به عنوان مثال ظروف ساخته شده با مواد ضایعات پلاستیکی باعث میشود مواد غذایی درون ظرف بو گرفته و بر روی طعم آن تاثیر بگذارد.

  6. سایز بندی ظروف , محصولات موجود در سایت ایی جهاز اکثرا دارای سایز بندی های متنوعی هستند تا بتوانند نیازهای مشتریان را رفع کنند.

  7. ظروف غذای چند تیکه محصولاتی هستند که باعث میشود مواد غذایی مختلف از یکدیگر تفکیک شوند تا طعم و بوی آنها با یکدیگر ترکیب نشوند.

  8. قابلیت استفاده در ماکرو و ماشین ظرفشویی یکی از خصوصیات مهم است که ظروف نگهدارنده باید آن را داشته باشند  , تا بتوانید به راحتی در محل کار و یا در خانه مواد غذایی را گرم کرده و دوباره مصرف کنید و به راحتی پس از مصرف ظرف را در ماشین ظرفشویی بشورید.

  9. سبزیجات و میوه ها باتوجه به ساختارشان زمانی که در جریان هوا قرار قرار داده میشوند آسیب خواهند دید , پس ظروف استاندارد و با کیفیت میتوانند در هزینه‌های شما صرفه جویی کرده و از خراب شدن مواد غذایی جلوگیری کنند.

ظرف نگهدارنده استیل :

یکی از بزرگترین خصوصیات این ظروف نشکن بودن و دوام بسیار بالا در برابر فشار و ضربه است , از مزایا دیگر آنها میتوان به عدم تاثیر گذاری بر روی طعم و بوی مواد غذایی اشاره کرد.

جنس این ظروف از استیل  ضد زنگ است و در رطوبت مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارند.

از نظر زیبایی نیز در دسته بندی مدرن قرار میگیرند , پس میتوان نتیجه گرفت برای کسانی که به دنبال حمل ظرف غذا در مکان‌های عمومی به طور مثال مترو , اتوبوس و... هستند این ظروف با صرف نظر از وزن آنها گزینه مناسبی هستند.

ظروف نگهدارنده غذا استیل عموما به صورت چند سایز , در یک محصول قرار داده میشوند تا بتواند در زمان های مختلف نیاز شما را برطرف کند , درب های این محصولات به دو صورت استیل و پلاستیکی ساخته میشود.

 

ظروف نگهدارنده فریزری و یخچالی

ظروف نگهدارنده فریزری می‌توانند از مواد مختلفی مانند شیشه و پلاستیک ساخته شوند. هرکدام از این مواد دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود هستند. به همین دلیل، در انتخاب ظرف نگهدارنده فریزری شیشه ای یا پلاستیکی، باید نیازها و ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید.

ظروف نگهدارنده شیشه ای

مزایا :

  1. آنتی شوک بودن ظروف فریزری شیشه ‌ای یکی از مزایای این ظروف به حساب می‌آید.
  2. قابلیت شستشو و تمیز کردن آسان.
  3. بو و لکه جذب ظروف شیشه ای نمیشود.

معایب :

  1. شیشه در مقایسه با پلاستیک سنگین‌تر و شکننده‌تر است و ممکن است در صورت سقوط یا ضربه شکسته و یا ترک بخورد.
  2. قیمت آن‌ها معمولا بیشتر از ظروف پلاستیکی است.

ظروف نگهدارنده پلاستیکی:

مزایا :

  1. سبک‌تر و ضربه‌پذیرتر از ظروف شیشه‌ای هستند و احتمال ترک‌خوردگی کمتری دارند.
  2. قیمت آن‌ها معمولا ارزان‌تر از ظروف شیشه‌ای است.
  3. بعضی از این ظروف دارای کیفیت بالایی هستند و درب های آنها مانع ورود هوا به داخل و خروج مایعات از داخل میشود.

معایب :

  1. ممکن است با گذر زمان لکه‌ها و بوهای غذا را جذب کنند و شستشوی آن‌ها دشوارتر باشد.

ظروف نگهدارنده غذای سرامیکی

ظروف نگهدارنده غذای سرامیکی نیز یک گزینه محبوب برای نگهداری غذا در فریزر و یخچال و یا حمل مواد غذایی هستند. سرامیک یک ماده طبیعی و سازگار با مواد غذایی است.

 ظروف سرامیکی دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند و معمولا در ابعاد و اشکال مختلف و سایزبندی های چندتایی موجود هستند که می‌تواند جلوه‌ای زیبا به آشپزخانه شما ببخشد.

مزایای ظروف نگهدارنده غذای سرامیکی عبارتند از:

  1. مقاومت در برابر لکه‌ها و بوهای غذا
  2. قابلیت استفاده در فر و ماکروفر
  3. طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی که به آشپزخانه شما جلوه‌ی زیبا می‌بخشد.

معایب ظروف نگهدارنده غذای سرامیکی عبارتند از:

  1.  شکننده‌تر از ظروف غذای استیل و شیشه ای هستند و ممکن است در صورت سقوط یا ضربه قابل ترک‌خوردن باشند.
  2. قیمت آن‌ها معمولا بیشتر از سایر ظروف نگهدارنده غذا است.

در نهایت شما میتوانید در فروشگاه آنلاین ایی جهاز اقدام به خرید و اطلاع از قیمت این ظروف نمایید.

نمايش 1 تا 12 از 177 (15 صفحه)

محصول الان ناموجود هست به محض موجود شدن خبر میدم بهتون

نام
ایمیل
تلفن همراه
توضیحات